صله رحم رزق و روزی را افزایش می دهد

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه صله رحم عامل افزایش رزق و روزی است، گفت: کمرنگ شدن صله رحم مشکلات فردی و اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین فواد گودینی استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد صاحب الزمان(عج) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  خداوند به امت پیامبراکرم(ص) پنج پاداش عطا کرده که به هیچ امتی قبل از ایشان عنایت نکرده است.

وی افزود: آن پنج پاداش شامل بخشش امت در پایان ماه مبارک رمضان، نظرکردن خداوند متعال، استغفار کردن ملائکه برای آنان، خشبو بودن دهان روزه‌دار نزد خداوند و ضمانت کردن بهشت برای آنان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین گودینی با بیان اینکه خداوند این پنج ویژگی را با یک شرایط خاص به امت آخرالزمان عطا می‌کند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: اگر کسی به این شش خصلت توجه کرده و رعایت کند خداوند آن پنج پاداش را به او عطا می‌کند که یکی از آنان حفظ دین است.

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) در ادامه با اشاره به عوامل حفظ دین، اظهار داشت: مهمترین عامل حفظ دین یاد خداوند است انسان اگر مدام خداوند را یاد کند و مراقب باشد سبک زندگی او تغییر نکند هرگز از مسیر الهی گمراه نمی‌شود.

وی ثابت قدم بودن در مسیر الهی، نماز اول وقت، کنترل نفس، وفای به عهد و داشتن اخلاق نیکو را از دیگر خصلت‌ها دانست و بیان داشت: اگر کسی راهش از مسیر الهی تغییر و به سوی شیطان حرکت کند زمان بسیاری می‌خواهد تا مجدد راه رفته را برگردد از این رو انسان باید به احکام و قوانین الهی پایبند باشد تا از مسیر حق منحرف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین گودینی درخصوص عوامل کنترل نفس، تصریح کرد: انسان با پرهیز از زمینه‌های گناه می‌تواند مانع سرکشی و باعث رام شدن نفس شود و دومین طریقه رام کردن نفس کنترل چشم است. نگاه حرام تیر زهر آلود از سوی شیطان است.

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) در پایان ادامه داد: رعایت حال همسایه، کنترل گوش، اجتناب از دوستان ناباب و آخر صله رحم عواملی هستند که نفس را کنترل می‌کنند، متاسفانه امروز صله رحم در میان مردم بسیار کمرنگ شده است در حالی که صله رحم رزق و روزی انسان را افزایش و موجب رفع بسیاری از مشکلات فردی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

کد خبر 706713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha