تهدید و تحریم دشمنان نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی قدرتمندتر کرد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه همه دشمنان به خصوص آمریکا کمر بسته اند تا جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند، گفت: تهدید و تحریم دشمنان نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی قدرتمندتر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج امروز ( 17 فروردین) در خطبه نخست نماز جمعه این هفته، گفت: امام علی (علیه السلام) فرموند:«کسانی به بهشت می روند که ار محرمات دوری و پرهیز کنند».

 

وی در ادامه، اظهار داشت: وقتی که در آخرین جمعه ماه شعبان نسبت به حلول ماه رمصان خبر دادند، امام علی (علیه السلام) فرمود: «بهترین عمل در ماه رمضان اجتناب از محرمات است».

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که انسان را حتی وادار به آدم کشی می کند، حرام خوری است.

 

خطیب جمعه یاسوج ادامه داد: در کربلا هم عده ای که در برابر امام حسین (علیه السلام) ایستادند و او را به شهادت رساندند همان کسانی بودند که امام به آنان فرمود:«شکم های شما از حرام پر شده است».

 

وی به ماجرای حضرت یوسف (علیه السلام) و برادرانش اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه برادران یوسف او را در چاه انداختند، ماجرا آغاز می شود، گاهی خداوند دشمنان را سبب خیر و پیشرفت انسان قرار می دهد.

 

آیت الله حسینی عنوان کرد: اگر برادران یوسف او را در چاه نمی انداختند و آن کاروان او را به مصر نمی برد حضرت یوسف به عزیزی مصر نمی رسید، برادرانش با دستان خود او را به عزیزی مصر رساندند، خواستند یوسف را از بین ببرند و محبت پدر را خاص خود کنند، اما قصه برعکس رقم خورد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این قدرت خدا بود که او (حضرت یوسف) را به مصر ببرد تا رشد کند، ابراز داشت: هرچند برادران یوسف در فکر نابودی او بودند، ولی اراده خداوند این بود که حضرت یوسف به نبوت برسد.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، گفت: در 13 آبان 58 بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان پیرو خط امام، ملت ها فهمیدند که می شود با آمریکا پنجه در پنجه شد و ابهت او را از بین برد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه آمریکا بعد از تسخیر لانه اش با ایران قطع رابطه کرد، یادآور شد: امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) فرمود:« این قطع رابطه با یک کشور جهان سوم کار بزرگی است، کارتر اگر کار مفیدی در عمرش انجام داده، همین قطع رابطه با ایران بوده است».

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه همه دشمنان به خصوص آمریکا کمر بسته اند تا جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند، اضافه کرد: ترامپ گفته ما در خاورمیانه هفت تریلیون هزینه کردیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم؛ حتی اگر 70 تریلیون هزینه کنید، باز هم نتیجه ای نخواهید گرفت.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه به لطف خدا ایران مستقل تر و قدرتمندتر از گذشته شده، اذعان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف و قدرتمند و رهبر شجاع ایران به ،مریکا و بیگانگان اجازه نخواهند داد که بتوانند کاری کنند؛ زیرا به فرموده امام خمینی، «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند».

 

آیت الله حسینی ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (علیه السلام)، بیان داشت: آن امام بزرگوار فرمودند : « می دانی دوست تو چه کسی است؟ آن کسی که به تو راست می گوید و صدق و صفا دارد و خیر تو را می خواهد، نه اینکه تو را در هر کاری که می کنی تصدیق کند».

 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه رهبر کسی است که به فکر محرومین و نه مرفهین باشد، اظهار داشت: از برکات انقلاب و نفس قدسی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، حساب بنیاد مسکن بود.

 

وی به تلاش های صورت گرفته در خدمت رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی، پلیس راه و دیگر دستگاه ها که امنیت را برای مردم فراهم کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

کد خبر 698011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha