خط ریلی آستارا - آستارا در سرنوشت کریدور شمال و جنوب تاثیرگذار است

خبرگزاری شبستان: معاون اقتصادی راه‌ آهن جمهوری آذربایجان با بیان اینکه خط ریلی آستارا - آستارا در سرنوشت کریدور شمال - جنوب نقش تاثیر گذار و مهمی دارد، گفت: اتصال راه آهن آستارا - آستارا به خط ریلی رشت - قزوین باعث فعال شدن کریدور شمال و جنوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، موصال محمود اف، معاون اقتصادی راه ‌آهن جمهوری آذربایجان شب گذشته ( ۲۰ فروردین) در جلسه مشترک مسئولان راه آهن و گمرک که در محل بارانداز ریلی خط آهن آستارا - آستارا برگزار شد، اظهارکرد: خط ریلی آستارا - آستارا در سرنوشت کریدور شمال - جنوب نقش تاثیر گذار و مهمی دارد.

 

وی بر تکمیل خط ریلی آستارا به رشت تاکید کرد و افزود: اتصال راه آهن آستارا - آستارا به خط ریلی رشت - قزوین باعث فعال شدن کریدور شمال و جنوب می‌شود.

 

معاون اقتصادی راه‌ آهن جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه برای عبور بار از خط ریلی آستارا - آستارا پیشنهادات زیادی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش ما بر این است با همکاری دولت ایران و تکمیل بارانداز ریلی و مجموعه راه آهن در سریع‌ ترین زمان به پیشنهاد‌هایی که در رابطه با عبور بار از خط ریلی آستارا - آستارا می‌شود پاسخ دهیم.

 

محمود اف به تعهدات جمهوری آذربایجان درباره تکمیل پروژه بین ‌المللی راه‌آهن آستارا - آستارا به دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تعهداتی که مربوط به جمهوری آذربایجان است را هرچه سریعتر انجام دهیم.

 

زیر ساخت های مورد نیاز در بارانداز ریلی فراهم شود

یونس رنجکش، فرماندار بندر آستارا نیز در این جلسه به الزامات این طرح ملی در راستای حمایت از اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است اگر موانعی در خط ریلی آستارا - آستارا وجود داشت برطرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه ناهماهنگی ها بین دستگاه ها موجب شده در در بحث تردد و ترافیک مشکلاتی برای شهروندان و مسافران در محل عبور خط ریلی آستارا - آستارا به وجود آید، افزود: امیدوارم این مشکلات پیش آمده با پیگیری شرکت مجری طرح راه‌ آهن و گمرک برطرف شود.

 

فرماندار بندر آستارا تصریح کرد: طرح بین المللی خط ریلی آستارا - آستارا در اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان نقش تاثیرگذار و مهمی دارد.

 

رنجکش گفت: باید تلاش شود هر چه سریعتر زیر ساخت های مورد نیاز در بارانداز ریلی فراهم شود تا مردم اثرات آن را بهتر لمس کنند.

 

زیرساخت ‌های استقرار گمرک در بارانداز آستارا در اسرع وقت تکمیل شود

 

ابوالقاسم یوسفی ‌نژاد، ناظر گمرکات گیلان نیز در این جلسه، اظهارکرد: خط ریلی آستارا - آستارا در اقتصاد منطقه نقش تاثیر گذار و مهمی دارد.

 

وی تاکید کرد: زیرساخت ‌های مربوط به استقرار گمرک در بارانداز خط ریلی آستارا - آستارا در اسرع وقت تکمیل تا به کسانی که از خدمات این خط ریلی بهره می‌گیرند به بهترین شکل ممکن به آنان خدمات ارائه شود.

 

یوسفی نژاد با بیان اینکه در بارانداز خط ریلی آستارا - آستارا  تشریفات گمرکی اعمال خواهد شد، گفت: امیدواریم زیرساخت های گمرک الکترونیک، هر چه زودتر در بارانداز خط ریلی آستارا - آستارا راه اندازی شود.

 

 

کد خبر 698697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha