امسال ۱۰۰ سینما در کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری شبستان: صالحی از افتتاح ۱۰۰ سینما در فضای پردیس‌های سینمایی در طول سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز ١٠٠ سینما در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو با تأکید برجذب سرمایه‌گذاری‌های مردمی در حوزه فرهنگ اظهار داشت: فضاهای فرهنگی، فضاهای تنفس معنوی و روحی شهرها هستند.

وی از افتتاح ۱۰۰ سینما در فضای پردیس‌های سینمایی در طول سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز ١٠٠ سینما در دستور کار است و نشان دهنده عزم جدی وزارتخانه برای گسترش فضاهای فرهنگی به ویژه در حوزه سینما و سالن‌های چند منظوره می باشد.

صالحی با بیان این‌که راه اندازی مکان‌های فرهنگی و هنری به معنای گشایش جان هاست، افزود: ضرورت گسترش و توسعه اماکن فرهنگی و  هنری بر کسی پوشیده نیست و بایستی تلاش شود رونق به اماکن فعال در حوزه فرهنگ و هنر باز گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که دولت تمام تلاش خود را در چهار سال گذشته به کار گرفته است تا اتفاقات مبارکی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی رخ داد، افزود: دولت با رهنمودهای رهبری پای رونق کشور ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ، تاریخ، هویت و تمدن شهرستان اسکو اظهار داشت: مرحوم آیت الله میلانی یکی از افتخارات این خطه از آذربایجان است که حدود ٢٥ سال عمر خود را در مشهد سپری کرد و مشهد مدیون ایشان است.

وی ادامه داد: ایشان شخصیت کم نظیری در فضای علمای شیعه معاصر بودند، به طوری که مرحوم علامه طباطبایی مقید بودند در نماز ایشان شرکت و با تعبیرات شگرفی از ایشان یاد می کردند./۹۳۵/

کد خبر 701341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha