عدالت استانی در توزیع بودجه های فرهنگی و هنری مورد توجه است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر برقراری عدالت استانی در توزیع بودجه های فرهنگی و هنری گفت: ایران فقط تهران نیست، تلاش می کنیم امکانات به کل کشور تسری یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در نشست با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه آذربایجان شرقی که در تالار اقبال آذر تبریز برگزار شد، اظهار داشت: توسعه فضاها و زیرساخت های فرهنگی و هنری مهم‌ترین رویکرد وزارتخانه است.

وی با بیان این‌که به شدت نیازمند توسعه سالن های سینما هستیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته این مسأله را در دستور کار قرار دادیم و 100 سالن افتتاح شد تا مجموع سینماهای فعال کشور به عدد 500 برسد، امسال نیز همین رویکرد تداوم می یابد و تلاش می کنیم 100 سالن سینما نیز به بهره برداری برسد.

صالحی ادامه داد: ایجاد خیابان های فرهنگ و هنر در شهرهای مختلف کشور از دیگر اقدامات مهم در آینده است که نخستین گام آن در شهر یزد با همکاری شهرداری به انجام رسید و تلاش می شود همین روند در سایر شهرها نیز ادامه یابد تا محلی برای برگزاری فستیوال های مختلف با حضور شهروندان باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فعالان فرهنگی و هنری را رویکرد دیگر وزارتخانه عنوان کرد و افزود: افزایش فعالان فرهنگی و هنری بیمه شده از 18 هزار و 200 نفر به بیش از 29 هزار نفر مصدق این امر است، البته بیمه تکمیلی عضو صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران نیز در دستور کار قرار دارد.

صالحی با تأکید بر برقراری عدالت استانی در توزیع بودجه های فرهنگی و هنری گفت: ایران فقط تهران نیست، تلاش می کنیم امکانات به کل کشور تسری یابد و در این راستا از سال گذشته طرح امضای تفاهم نامه با استان های مختلف برای اجرای طرح های فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت زبان و فرهنگ ترکی آذربایجانی تلاش خود را انجام می دهد، اظهار داشت: اگر در خصوص اکران و نمایش هایی به زبان ترکی در استان های مختلف از جمله آذربایجان شرقی تقاضایی وجود داشته باشد، هیچ منعی برای صدور مجوز اکران وجود ندارد.

صالحی با بیان این‌که ایران همواره وام دار آذربایجان و استقلال ایرانیان مرهون مردم این خطه است، گفت: مردم آذربایجان همچون دژ مستحکم در برابر هر گونه تجاوز به ایران ایستادگی کرده اند و امروز ما مدیون پایداری، همت و رادمردی مردم آذربایجان و تبریز هستیم.

کد خبر 701427

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha