دولت برای مشکل کم آبی در سطح کلان تصمیم بگیرد/مشکل آب را ملی ببینیم

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بافق و مهریز با بیان اینکه دولت باید مشکل آب را به صورت ملی ببیند، گفت: دولت برای مشکل کم آبی در سطح کلان تصمیم بگیرد.

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما معتقدیم تصمیم برای آب باید در سطح کلان گرفته شود و نگاه و مدیریت بر روی مسئله آب ملی باشد، اینکه منطقه ای آب دارد و منطقه دیگر می گوید نباید آب منطقه ما را به مناطق دیگر دهند نگاه محلی است و آثار بدی برای کشور دارد، مثلا منطقه ای که سنگ و یا نفت دارد نیز می تواند ادعا کند که من اجازه نمی دهم نفت و سنگم به سایر مناطق ارسال شود.

 

وی اظهار داشت: 50 درصد مواد معدنی کشور در استان یزد تامین می شود، پس مردم یزد می توانند جلوی ارسال مواد معدنی به سایر استان ها را بگیرند و قطعا با این اقدام قطارها دیگر نمی توانند حرکت کنند.

 

صباغیان تصریح کرد: برخی روستاها در استان های یزد و اصفهان هیچ آبی حتی برای خوردن ندارند و کشاورزی شان خشک شده است و وضعیت نامناسبی ایجاد شده است. قطعا حل این مشکلات و بحران ها نیازمند تصمیم ملی است.

 

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس تصریح کرد: منابع آبی ما منابع خوبی است و باید به گونه ای تقسیم شود که به همه مردم کشور برسد. امروز اگر آب شربی در کشور وجود دارد برای همه باشد و اگر آب کشاورزی نیز وجود دارد باید برای همه مناطق تامین شود والا جنگ آب در کشور راه می افتد و کشور دچار تلاطم و بحران می شود.

 

کد خبر 702801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha