لازمه فرهنگ و هنر توجه به اقتصاد خلاق است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت پیشرفت در بخش های مختلف فرهنگ و هنر گفت: لازمه فرهنگ و هنر توجه به اقتصاد خلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (27 خرداد) در نشست هم اندیشی اقتصاد خلاق با تاکید برحوزه فرهنگ و هنرافزود: اقتصاد خلاق در استان یزد مورد توجه قرار گرفته است چرا که ضمن تاثیر مثبت بر نوآوری می تواند در رشد اقتصادی و اشتغال بسیار نقش آفرین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه مهمترین مولفه اقتصاد خلاق در استان یزد حوزه  فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: در این صنعت خلاقیت، ایده پردازی و نوآوری حرف اصلی را می زند.

به گفته وی، در صورت رونق اقتصاد فرهنگ وهنر، نه تنها این حوزه توسعه خواهد یافت بلکه به حیات اجتماعی و فرهنگی، سایر بخشها توسعه خواهند یافت.

وی گفت: فرهنگ و هنر، زاییده اقتصاد نیستند بلکه این مقولات بسیار مهم هستند که پایه‌های اقتصاد و بنیان آن را محکم می‌سازند.

جوادیان زاده تصریح کرد: اقتصاد خلاق برای توسعه استان یزد از ابعاد مختلف یک امر راهبردی به ‌شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در عین حال تصریح کرد که نیازمند یک مدل برنامه ‌ریزی استراتژیک برای شناخت وضع موجود هستیم.

اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری استان یزد و احمد طالبی معاون ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

 

کد خبر 711346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha