مازندران میزبان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی شد

نماینده ولی فقیه در مازندران، شناساندن تلاش عالمان دین را یکی از وظایف مسئولان دانست و گفت: مازندران میزبان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در ساری علما و فقهای بزرگ دینی را میراث گرانبهای نظام اسلامی دانست و با بیان اینکه امروز هرچه داریم به برکت تلاش های گسترده علما در گذشته است، گفت: علما و فقها در طول تاریخ با از خودگذشتگی میراث گرانبهای پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) را به ما تحویل دادند.

 

وی با تأکید براینکه امروز همه ما حافظ میراث علما و فقهای دینی هستیم، تصریح کرد: باید در جهت حراست از این میراث ارزشمند تلاش کنیم تا به نسل های بعد انتقال دهیم.

 

آیت الله طبرسی، محمد بن شهر آشوب ساروی مازندرانی را یکی از علمای برجسته و ممتاز دوران خود معرفی کرد و با بیان اینکه این عالم بزرگ در 588 هجری قمری به رحمت ایزدی پیوست، خاطرنشان کرد: کتاب ارزشمند «المناقب» یکی از مهم ترین آثار این شخصیت بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه مازندران در طول تاریخ همواره مدافع اصلی ولایت بوده است، افزود: تشکیل نخستین حکومت شیعی در این دیار نشان از علاقه مردم طبرستان به ائمه معصومین(ع) دارد.

 

امام جمعه ساری، به تلاش گسترده ابن شهرآشوب در جهت احیاء دین مبین اسلام در آن دوران اشاره کرد و خواستار احیاء آثار و تألیفات این عالم بزرگ دینی از سوی متولیان دینی و فرهنگی استان شد.

 

وی در ادامه ابراز کرد: فرهنگ عفاف وحجاب باید طوری پیگیری شود که به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود و راه‌هایی در این جلسه برای ساماندهی عفاف و حجاب اعلام شود که قابل اجرایی شدن دارد.

 

آیت الله طبرسی، تاکید کرد: مسئولانی نیز باید پیگیر مصوبات عفاف و حجاب باشند و طوری این فرهنگ در جامعه پیگیری شود که حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: مصوبات عفاف و حجاب باید توسط ناظرانی در ادارات پیگیری شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 71202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha