فرهنگ رضوی خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمنان/ عشق به ولایت خاندان نبوت در عمق جان مردم موج می زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: شور و شعور مردم در استقبال از کاروان های زیر سایه خورشید و خدام حرم رضوی نشان دهنده عمق علاقه مردم به ولایت خاندان نبوت و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز( 31 تیر) در دیدار با کاروان خدام حرم مطهر رضوی و ستاد جشن های زیر سایه خورشید، اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید سفیران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) هستند.

 

وی، تصریح کرد: به طور قطع هدف از برگزاری جشن های دهه کرامت، تبیین جایگاه امامت و ولایت و بیان سیره اخلاقی، عملی و فرهنگی امام علی بن موسی الرضا(ع) است و جامعه ما امروز به شدت  نیازمند الگوپذیری از سیره امامان معصوم(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) است.

 

امام جمعه ایلام، بیان کرد: در دهه کرامت با عشق و علاقه ای که آحاد ملت ایران به ائمه اطهار(ع)  دارند انتظار است بتوانیم با بیان سیره اخلاقی  و عملی  امام رضا(ع) یک تحول معنوی در جامعه  به ویژه نسل جوان ایجاد کنیم.

 

آیت الله لطفی، گفت: بر اثر هجمه های فرهنگی دشمن در جامعه به ویژه نسل جوان، خطرهایی در پیش است که بیان فضایل و مناقب حضرت امام رضا(ع) می تواند بازدارنده و خنثی کننده تبلیغات مسموم دشمنان باشد و سیره حضرت معصومه(س) نیز برای زنان و بانوان  ایران اسلامی به طور قطع راهگشاست.

 

وی، با بیان اینکه هر سال با ابتکار آستان قدس رضوی شاهد آثار و برکات این جشن ها هستیم، افزود: امید است هر سال بتوانیم بهتر از سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی این جشن ها بهتر برگزار شود و مردم نیز عشق و علاقه خود را در این مراسمات به ائمه اطهار(ع) با شعور و شور  با استقبال از کاروان های زیر سایه خورشید  نشان  می دهند که عشق و علاقه اهل بیت(ع)  در عمق جانشان موج می زند.

 

امام جمعه ایلام، تصریح کرد: به برکت ائمه اطهار(ع) ایلام، امروز ایلام قدمگاه میلیون ها زائر  در  طول سال به ویژه ایام اربعین حسینی است، ایلام  در دوران دفاع مقدس قدمگاه هزاران شهید و رزمنده دوران دفاعع مقدس بود است.

 

آیت الله لطفی، خاطرنشان کرد: مهران مشهد 6 هزار شهید دوران دفاع مقدس است و امروز قدمگاه میلون ها زائر از سراسر ایران اسلامی و سایر کشورهاست که این امر از برکات ولایت اهل بیت(ع) و علاقه مندی مردم به خاندان نبوت است.

کد خبر 717360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha