تجلیل خدام رضوی از مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد

تعدادی از خدام حرم رضوی با حضور در مرکز صدا و سیمای مرکز یزد از مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، تعدادی از خادمان حضرت رضا(ع) با حضور در نمازخانه سازمان صدا و سیما مرکزیزد و اقامه نماز ظهر و عصر در جمع کارکنان این سازمان، از زحمات دست‌اندرکاران پوشش خبری جشنواره زیر سایه خورشید، تقدیر و تشکر کردند.

در این مراسم که با حضور مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف صدا و سیما برگزار شد، حجت‌الاسلام حیدری دبیریازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید، در سخنانی با اشاره به اهمیت حرکت عظیم جشنواره زیر سایه خورشید، عنوان کرد: جشنواره زیر سایه خورشید، در یک شب جشن خلاصه نمی‌شود.و گرچه همان یک شب هم، و با آن حجم از برنامه‌ها و آن جمعیت عظیم شرکت‌کننده یک جشن بزرگ ملی و کشوری محسوب می ‌شودحضورچهل هزار نفر در یک برنامه مذهبی، در سطح کشور منحصر به فرد است. این برنامه یک جشن شاد و بانشاط، منهای گناه است.

دبیریازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: جریانی که در جشنواره امسال اتفاق افتاد و در سال‌های قبل کمرنگ‌تر بود، پوشش کامل خبری بود که توسط واحد روابط عمومی انجام شد. مسئولین این واحد با تیم‌های مختلف تصویربرداری، مستندسازی، خبر و... تلاش بی‌وقفه‌ای داشته‌اند که باعث شده بازخوردهای آن را وقتی در سطح شهر ببینیم. بسیاری از دوستان بپرسند: سال‌های قبل هم چنین برنامه‌هایی بوده است و ما خبر نداشتیم؟! مشخص می‌شود که امسال حرکت جدی‌تری نسبت به سال‌های قبل شده است. انعکاس برنامه‌های مختلف در سطح استان در رادیو و تلوزیون، بسته‌های خبری که تهیه می‌شود و... اینها نشان‌دهنده تلاش دوستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و برکاتی که پوشش خبرهای جشنواره داشته است، عنوان کرد: یکی از خبرهایی که منتشر شد، خبر دختر بچه بیماری بود که آرزو داشت کتاب قصه‌ای که نوشته است، چاپ شود و به زیارت امام رضا(ع) هم برود که روز بعد از این خبر، کتاب این دختر بچه چاپ شد.

وی بیان کرد:باز در همان دیدار این دختر بچه که هم فلج بود و هم با دستگاه‌های برقی نفس می‌کشید و برای همین امکان رفتن به زیارت را نداشتند، چون هزینه دستگاه‌های برقی و امکانات دیگر بیش از 5 میلیون می‌شد که در همان مجلس مدیر کل بحران استان و همکاران آنها به صورت شخصی وعده دادند که هزینهسفر این خانواده را به مشهد تأمین کنند؛ این جریان دل این خانواده را بسیار شاد کرد.

وی گفت: اتفاقاتی از این قبیل در کل استان رخ می‌دهد و  به هر حال بیش از 250 برنامه در این جشنواره اجرا می‌شود و در قالب این برنامه بسیاری از خدمات محرومیت زدایی از جمله خدمت‌رسانی در زمینه دندانپزشکی برای 500 بیمار مستضعف، 200 وام کارآفرینی، توزیع تعداد زیادی کارت اطعام و... که همه اینها به برکت حضور خدام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در حال انجام است.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: وقتییک جنایتکار داعشی، جنایتی انجام می‌دهد و از آن فیلم و عکس می‌گیرد تا با این کارش موجی از وحشت در دنیا ایجاد کند، قطعاً در مقابل ما باید این حرکت عظیم که نشاط و انگیزه فراوانی برای جامعه دارد را خبری کنیم که این انعکاس خبری می‌تواند تا حد زیادی باعث امید بخشی به جامعه شود زیرا در شرایط کنونی این برداشت در جامعه هست که همه برای به دست آوردن پول کار می‌کنند، ولی ما در قالب این برنامه‌ها اعلام می‌کنیم که دو هزار نفر از این جوانان این استان در این مدت بدون هیچ چشمداشتی شبانه روز برای امام رضا(ع) کار کردند.

وی بیان کرد: وقتی ما خبر کارخانه‌داری را منعکس می‌کنیم که به حداقل درآمد برای خود و خانواده‌اش اکتفا کرده است تا بتواند در این شرایط اقتصادی کارگران خود را سر کار نگه دارد و درآمد انها قطع نشود، این خبر موجی از امید در جامعه به راه می‌اندازد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از فعالان عرصه رسانه که پوشش جشنواره زیر سایه خورشید را به عهده دارند، عنوان کرد: بار این حرکت عظیم خبری بر دوش خادمان هیئت انصار ولایت است که یازده سال است این حرکت را ادامه می‌دهند و همینطور عزیزان دیگر که ما وظیفه خود دانستیم با تقدیم تبرکی حرم مطهر رضوی از این دوستان قدردانی کنیم.

در پایان این مراسم با تقدیم هدیه‌ای از سوی خدام آستان قدس، از همراهی و حمایت رئیس و قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد قدردانی شد.

کد خبر 717540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha