شبکه های جدید جاسوسی موساد در سوریه و لبنان

روزنامه‌های مصری از اعتراف جاسوس مصری مبنی بر وجود سه شبکه جاسوسی در سوریه و لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه مستقل المصری الیوم از یک منبع نزدیک مربوط با پرونده جاسوسی اعلام کرد: طارق عبدالرزاق (37 ساله) جاسوس مصری در اعترافات‌اش از وجود شبکه‌های جاسوسی سازمان موساد در سوریه و لبنان پرده برداشت و از مسئولان مصری خواست تا این اطلاعات را به این دو کشور اطلاع دهند.

این روزنامه تأکید می‌کند: این متهم مصری در بازجویی‌ها و تحقیقاتی که از وی انجام شده، اعتراف کرده است که افسران موساد که با وی در ارتباط بودند از او خواستند تا بارها با نام مستعار و گذرنامه جعلی با نام طاهرحسن و به عنوان واردکننده و تاجر وارد سوریه شود. هدف اصلی از این اقدام اعطای مبالغی هنگفت به مسئولان امنیتی بود که در دستگاه‌های حساس فعالیت می‌کردند.

از سوی دیگر، روزنامه مستقل الشروق در گزارشی نوشت: این متهم به بازجویان مصری نسخه‌ای از گزارش‌هایی که از کارشناسان شیمی سوری گرفته، داده است. این کارشناس شیمی سوری در دستگاه امنیتی درباره برنامه هسته‌ای سوریه و کیفیت دفع زباله‌ها فعالیت می‌کند.

این روزنامه می‌افزاید: طبق گفته‌های این جاسوس مصری، این کارشناس شیمی سوری به مدت 13 سال برای موساد جاسوسی می‌کرد و ماه گذشته به همین اتهام اعدام شد.

بنابر گزارش القدس العربی، عبدالرزاق سفرهایی را به سوریه برای استخدام شهروندان سوری در دستگاه اطلاعات اسرائیل انجام داد. این متهم همچنین تعدادی از مصری‌ها را که در بخش ارتباطات فعالیت می‌کردند، برای تعامل با موساد معرفی کرده بود.

این متهم همچنین تلاش کرد تا شارل ایوب، رییس تحریریه روزنامه لبنانی الدیار نزدیک به سوریه و حزب‌الله را در خدمت بگیرد، اما در این اقدام ناکام بود.

وی سعی داشت تا با ادعای تهیه یک فیلم مستند از مسایل عربی با شارل ایوب ارتباط برقرار کند، اما ایوب به طارق عبدالرزاق مشکوک شد و به ارتباطش پایان داد.

پایان پیام/


 

کد خبر 7177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha