پیشرفت و اقتدار ایران پشتوانه جهان اسلام و سومالی است

رییس جمهور در دیدار رییس مجلس سومالی مقابله با جریانات افراطی در جهان که بنام اسلام و مقدسات دست به اقدامات پلیدی می زنند را نیازمند همبستگی اعتقادی و فرهنگی کشورهای اسلامی دانست.

 به گزارش خبرگزاری شبستان؛ دکتر محمود احمدی نژاد،ریس جمهور کشورمان در دیدار "شریف حسن شیخ آدم" ریس مجلس سومالی  با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت و تثبیت امنیت و صلح در سومالی حمایت می کند، گفت: اقدامات ضد انسانی جریان افراط گرای تحت حمایت و پوشش سیاسی قدرت های مستکبر و فاسد جهانی صورت می گیرد. تحرکات جریانات افراطی منحصر به سومالی نیست، بلکه در نقاط مختلف جهان از جمله در افغانستان و پاکستان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است
رییس جمهور با تاکید بر اینکه به واسطه ایستادگی ملت ها تمام جریانات افراطی و اربابان آن در حال افول و اضمحلال است، تصریح کرد: باید با دقت ‌ حکمت و برنامه ریزی با اینگونه جریانات که تحت حمایت کامل سلطه گران هستند مواجه شد.
وی در ادامه لزوم افزایش همکاری های نزدیک مجالس دو کشور را در توسعه روابط دو کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت ایران از همکاری و ارتباط نزدیک مجالس دو کشور حمایت و پشتیبانی می کند و آن را در تقویت همکاری های دو ملت موثر می داند.
شریف حسن شیخ آدم رییس مجلس سومالی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از اوضاع داخلی کشورش و نیز ملاقات هایی دو جانبه خود در ایران گفت: سومالی از پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند و آن را پشتوانه ای برای خود و جهان اسلام می داند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، وی وضعیت ناامنی در سومالی را حاصل دخالت های بیگانگان دانست و تاکید کرد: بیگانگان همواره به دنبال تضعیف مسلمانان و اسلام بوده اند و با توجه به اینکه سومالی کشوری کاملا اسلامی است و صد در صد جمعیت آن مسلمان است، دشمنان با ایجاد ناامنی ناراحتی خود را از اسلام نشان می دهند.

لازم به ذکر است سومالی با دخالت بیگانگان از حوالی سال 1991 دچار جنگ های خشن داخلی شده است.
پایان پیام/

کد خبر 7856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha