رسالت هنر؛ رشد و کمال برای جوامع انسانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خلاقیت و نوآوری جوانان را طراوت بخش این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان،، اظهار داشت: در سالی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، شاهد برگزاری رویداد بزرگ و مهمی در عرصه هنر کشور هستیم و این امر نشان دهنده‌ ظرفیت بالای تبریز برای میزبانی رویدادهای هنری است.

محمدپور گفت:‌ رسالت هنر تبیین عینی و ایجاد رشد و کمال برای جوامع انسانی است و غیر این معنی از حیطه هنر خارج است، هنر کلید فهم زندگی است و هنرمند با قدرتش و خلاقیتی که دارد در جامعه تغییر ایجاد می کند؛ تغییری در راستای معنا و مفهومی که هنرمند آن را به سختی یافته است و هنرمند توانا کسی است که تاثیر می گیرد و تاثیر می گذارد .

وی افزود:‌ یکی از مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی بر جامعه، خلق آثاری است که مخاطب را بفکر وادار کند و نگاه مردم را بسمتی سوق دهد که حساستر قدم بردارند و نسبت به سلامت جامعه احساس مسولیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: شرکت کنندگان جوان این رویداد از سراسر ایران بزرگ گردهم آمدند و خلاقیت های خود را به عرضه گذاشتند، بدون شک طراوت ذهن و فکر جوانان روند این رویداد را قوت بخشید.

محمدپور در پایان با اشاره به اینکه نوآوری و خلاقیت آثار هنرمندان این دوره، فرآیند داوری را سخت کرده بود، ادامه داد: هنرمندان جوان با کارهای خلاق خود این جشنواره را به رویداد عظیم هنری کشور تبدیل کردند و داوری را برای اساتید و داوران سخت تر کردند، چراکه آثار ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار بودند.

بنابر این گزارش، در پایان این جشنواره که با حضور سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود،‌ از استاد علی دائم‌امید، ‌استاد مسعود ستارزاده، استاد کیومرث کیاست،‌ استاد محمدحسن رضازاد و رحیم عظیمی تجلیل شد.

 

کد خبر 723283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha