استقبال شعرای سراسر کشور از جشنواره شعر غدیریه بناب

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب گفت: ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره شعر«غدیریه» بناب واصل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حبیب صدقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب امروز در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی از روند اجرای جشنواره شعر غدیریه پرداخت و اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری هیجدهمین دوره جشنواره شعر«غدیریه» هستیم.

وی با بیان این‌که جشنواره هفتم شهریور ماه جاری با حضور اساتید حوزه ادبیات فارسی و ترکی با میزبانی شهرستان بناب برگزار خواهد شد؛ افزود: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

صدقی ادامه داد: آثار ارسالی در ۳ بخش شامل اشعار ترکی، اشعار فارسی با مضامین غدیر و شخصیت والای امیرالمؤمنین علی(ع) هستند.

دبیر اجرایی جشنواره یادآور شد: همچنین با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بنام«استفاده از کالای ایرانی» این مضمون نیز موضوع بخش ویژه جشنواره خواهد بود که در قالب داستان کوتاه در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی اجرا خواهد شد که ۵۰ اثر نیز در این بخش به جشنواره رسیده ست.

وی با بیان این‌که داوران بخش شعر فارسی اساتید علیرضا قزوه و عبدالجبار کاکایی به همراه غلامرضا امامعلی زاده هستند، گفت: در بخش شعر ترکی غلامرضا امامعلی زاده، نادر سالک و خانم نرگس باقریان و در بخش داستان کوتاه استاد علی اصغر برزی، حسین قربان زاده و خانم مهلا منصوری آثار رسیده به جشنواره را داوری خواهند کرد.

کد خبر 723643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha