هنر، بهترین ابزار در جهت معرفی شهر جهانی یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گفت: با زبان هنر، یزد جهانی را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مجید جوادیان زاده در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به میراث جهانی یزد،گفت:با زبان هنر می توانیم کهن شهر یزد را بیش از گذشته به جهانیان معرفی کنیم.

به گفته وی هنر تئاتر می تواند شهر جهانی یزد را با ویژگی های هنری که همراه خود دارد در مسیر معرفی نقش آفرین باشد.

وی در ادامه با اشاره به رقایت هشت گروه نمایشی در بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان یزد،تصریح کرد:3 اثر از شهرستان های استان یزد در این جشنواره حضور دارند.

جوادیان زاده حضور گروههای نمایشی در این دوره جشنواره را یک گام ارزشمند برای هنر تئاتر استان یزد عنوان کرد و افزود:گام برداشتن در عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی از برنامه های مهم ما است که حضور پررنگ گروههای تئاتر شهرستانی در این دوره این وضعیت روبه ایده آل را نشان می دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که بعد رقابتی،انگیزه ای و شادمانی بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان یزد بتواند هنر تئاتر استان یزد را روبه جلو تر همراهی کند.

همچنین محمد رضا ابوالحسنی دبیر اجرایی بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به اینکه داوران این دوره، کوروش نریمانی، ناصر حسینی مهر و تقی احتیاط هستند تصریح کرد: پس از بازبینی ١١ اثر نمایشی توسط محمد محمدسیفی، سعید شهریار و سید حسین پیغمبری، هشت اثر به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی یزد راه یافتند.

وی گفت: نمایش های این دوره با عناوین آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند، بیدارم کن آذر، دور از دسترس اطفال نگهداری شود، زدگی، سال اسپاگتی، ساعت صفر، شرایط و یوزارون در این جشنواره شرکت کرده اند.

دبیراجرایی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد در عین حال گفت:نقد و بررسی هر اثر بعد از پایان هر اجرا برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 726388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha