همایش طلایه‌داران تبلیغ در تبریز برگزار شد

همایش طلاب، روحانیان و مبلغان اعزامی در ماه محرم با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همایش طلاب، روحانیان و مبلغان اعزامی در ماه محرم امروز با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در این همایش با تشریح رسالت خطیر روحانیت در عصر معاصر اظهار داشت: مبلغان اعزامی و روحانیان فعال در ماه های محرم و صفر باید از طرح مسائل جناحی که گاه اختلاف بین خودی‌هاست؛ مراقبت کنند.

وی با تأکید بر این‌که نباید به اختلافات دامن زد و جانبداری کرد، خاطرنشان کرد: غیرخودی‌ها افرادی هستند که به هیچ وجه تعهدی به نظام اسلامی نداشته و نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که طرح مسائل سیاسی در منابر و سخنرانی مجاسل مذهبی باید طبق اصول و موازین تعیین شده باشد، تصریح کرد: انتظار داریم در سخنرانی‌ها به مسائل سیاسی، فضائل اجتماعی و تبیین منویات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که روحانیت باید روی خرافه‌زدایی از مراسم های عزاداری تاکید داشته و بر عزاداری‌های سنتی سفارش کنند، گفت: بهره مندی از مفاهیم قرآنی در تبلیغ معارف دینی نیز اهمیت بسزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از این‌که بیان احکام و مسائل شرعی در منابر متاسفانه کمتر نسبت به گذشته شده است، افزود: توجه به واقعیت و عدم حرکت در فضاهای آرمانی و خارج از توان واقعی مخاطبان، نکته قابل توجه دیگر در این ایام است.

وی بر مسجدمحوری در فعالیت‌های مذهبی و هیأت های حسینی تأکید کرد و گفت: انتظار داریم هیأت امنای مساجد و متولیان هیأت های حسینی در تعامل با یکدیگر از ظرفیت موجود در مساجد استفاده کنند.

کد خبر 726802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha