پرتال جامع مساجد آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

همزمان با همایش تشکل‌های دینی که با محوریت «مسجد، محرم، بایسته‌های تبلیغ و عزاداری» برگزار شد، پرتال جامع مساجد آذربایجان‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در همایش تشکل‌های دینی با محوریت «مسجد، محرم، بایسته‌های تبلیغ و عزاداری» که سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پرتال جامع مساجد آذربایجان‌شرقی امروز مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز به فعالیت این سامانه که با هدف ساماندهی امور مساجد راه‌اندازی شده است، تمامی اطلاعات، فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مشکلات، نقاط ضعف و قوت مساجد استان قابل دسترسی است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی ماه محرم برای تقویت وحدت و همگرایی گفت: هدف اصلی دشمنان در عرصه فرهنگی؛ تغییر سنت‌های اصیل عزاداری، به حاشیه راندن نقش مساجد و تفرقه میان هیأت های حسینی است.

وی با بیان این‌که مساجد در طول تاریخ محلی برای عزاداری‌ها، سوگواری‌ها و تجمعات مذهبی هیات های حسسنی در راستای نشر فرهنگ عاشورایی بوده است، خاطرنشان کرد: آگاهی از اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های نهضت حسینی اصلی مهم در عزاداری بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت است، عزاداری بدون بصیرت و آگاهی دینی هدایت‌گر نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که توجه به سنت‌های اصیل عزاداری و در شأن حضرت سید‌الشهدا(ع) ضروری است، گفت: اهمدلی و همگرایی میان هیات‌هات عزاداری و مساجد عامل اقتدار مکتب تشیعه است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: باید دانست که دشمن با نام دین در صدد ایجاد شبهات و القائات انحرافی و التقاطی در جامعه است؛ باید دانست که در گذشته عزاداری‌ها از مسجد آغاز شده و در مسجد خاتمه می‌یافت، که متاسفانه امروزه این سنت کمرنگ شده است.

کد خبر 726269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha