مسجد، در میدان جنگ نرم خاکریز اصلی  است

امام جمعه شهر تبریز روحانیون را به هوشیاری بیشتر در مقابل توطئه‌های دشمن در میدان جنگ نرم دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجتالاسلام سید محمدعلی آل هاشم، در نهمین مرحله‌ دوره تخصصی مدیریت مسجد در جمع ائمه جماعات ناحیه شهید مصطفی خمینی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، اظهار کرد: مرحوم فلسفی می‌فرمودند فردی که می‌خواهد در یک جمع صحبت کند، باید جو جلسه را به دست بگیرد. بنده امروز در جمعی هستم که تمامی افراد آن عالم هستند و در فن خطابه مقام استادی دارند.

 

وی ادامه داد: دوره تخصصی مدیریت مساجد میتواند روحانیون را به هم نزدیک کند، یکی از رموز موفقیت روحانیت این است که آنچه در منابر می‌گویند، اولین نفر خودشان عمل کنند و بهتر است در اجتماعاتی که مربوط به نماز جماعت می‌شود، حتی الامکان روحانیون حضوری پررنگ داشته باشند.



امام جمعه تبریز با مهم خواندن اقامه فریضه الهی نماز، بیان کرد: نماز بسیار اهمیت دارد و اگر به جماعت خوانده شود، ارزش آن بالاتر نیز می‌رود، به همین دلیل لازم است، روحانیون با حضور گسترده در نمازهای جماعت مردم را به این امر مقدس ترغیب کنند.



آل هاشم ادامه داد: امروز باید وجود یک فرد روحانی مردم را یاد خدا و پیامبر (ص) بیاندازد، تلاش روحانیون باید به گونه‌ای باشد که با رفتار خود مردم را جذب کنند و در ادامه جذب خدا و پیامبر (ص) شوند، امروز تمامی دشمنان متحد شده‌اند تا نظام ما را از بین ببرند و باید اولین کسانی که تعصب برای حفظ این نظام دارند، روحانیون باشند، امروز دشمنان انقلاب از طریق جنگ نرم وارد عرصه شده‌اند و در این جنگ بدون سر و صدا به نظام ضربه زده می‌شود بر این اساس لازم است ائمه جماعات مساجد و روحانیون در خط مقدم این جنگ قرار بگیرند و توطئه‌های مختلف را خنثی کنند.



وی ادامه داد: امروز متاسفانه فرهنگ و مدهای غربی در جامعه رواج داده می‌شوند و در کنار این موضوع رشد مصرف کنندگان در بین بانوان بیشتر از مردان شده است که این مسأله زنگ خطر است و باید با هوشیاری و فرهنگ‌سازی به جنگ چنین مسائلی برویم و قطعا مسجد در این جنگ می‌تواند به عنوان یک خاکریز مهم استفاده شود.



به گزارش شبستان به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، امام جمعه تبریز با اشاره به کارهای تاثیرگذار در کشور، گفت: گاهی باید با هزینه‌های بسیار کم از هزینه‌های زیاد جلوگیری کرد در این شرایط می‌توان با هوشیاری و در کنار مردم بودن اثراتی را ایجاد کرد که مردم خود را همراه روحانیت و نظام بدانند.

 

 یادآور میشود؛ دوره تخصصی مدیریت مسجد از ۱۷ مرداد تا ۱۷ شهریورماه در اردوگاه دانشگاه امام صادق (ع) شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 725978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha