نماز جمعه سنگری برای دفاع از ارزش‌های اسلامی است

آل‌هاشم بصریت افزایی و بیان منطقی و مستدل دستاوردهای انقلاب را از وظایف ائمه جمعه برشمرد و گفت: نماز جمعه سنگری برای دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست ائمه جمعه سراسر استان با بیان اینکه دشمنان مترصد فرصت برای ضربه زدن به نظام و آرمان های انقلاب هستند، اظهار داشت: در مقطع فعلی رسالت ائمه جمعه برای بصیرت‌افزایی مردم به ویژه جوانان بسیار مهم است بطوریکه این برهه از انقلاب صحنه یک آزمون است.

امام جمعه تبریز افزود: ما برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله آن که با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است؛ پایگاهی بعنوان نماز جمعه داریم که ائمه جمعه باید در این سنگر نقش اثرگذارایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه حمله نظامی و برخورد فیزیکی دشمنان با ملت ایران موضوعی بعید است، گفت: همانطوریکه مقام معظم رهبری در بیانات اخیر فرمودند از لحاظ محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد، درعین‌حال نیروهای مسلح باید با هوشیاری و با مدیریت کارآمد و چابک، توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند.

وی بصریت افزایی و بیان منطقی و مستدل دستاوردهای انقلاب را از وظایف ائمه جمعه برشمرد و افزود: بخشی از خطبه های نماز جمعه هر شهر به موضوعاتی که بعداز 40 سال مجاهدت جوانان دانشمند ایرانی بوجود آمده است باید اختصاص یابد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در آستانه مهرماه و برپایی جشن عاطفه‌ها که به منظور توسعه فرهنگ نوعدوستی انجام می‌گیرد، باید ائمه جمعه باید با همکاری کمیته امداد شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نسبت به مددجویان کمک های بیشتری داشته باشند و در خطبه‌های نماز جمعه مردم را تشویق به شرکت در این سنت کنند.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم اشاره ای هم به فرارسیدن ماه محرم داشت و گفت : محرم فرصت طلایی برای تبیین آموزه های نهضت خونین عاشوراست که روحانیون مساجد و ائمه جمعه استان به دنبال حضوری که در هئیت های مذهبی دارند در این راستا نقش اثرگذار داشته باشند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حضورارزشمند جوانان در هیات های عزاداری حسینی نشان از شور و شعور بالای مذهبی آنان دارد که باید روحانیون از این فرصت طلایی برای برقراری ارتباط نزدیک با آنها استفاده بکنند.

 

کد خبر 726131

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha