جذب حداکثری در فضای دانشگاهی مورد توجه روحانیت باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت جذب حداکثری در فضای دانشگاهی گفت: سلایق و تفکرهای مختلف در مجموعه های علمی و آموزشی عامل موفقیت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ‌حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در جمع مسؤولان نهادهای دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور با اشاره به اهمیت جذب حداکثری در فضای دانشگاهی اظهار داشت: سلایق و تفکرهای مختلف در مجموعه های علمی و آموزشی عامل موفقیت کشور است.

وی با تأکید بر این‌که برای رسیدن به بالندگی میهن باید زمینه فعالیت برای همه سلایق و گروه های های فکری را فراهم آوریم، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی روحانیت در دانشگاه‌ها جذب جوانان به سمت ارزش‌های عالی انسانی و اسلامی است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه عموم جوانان ایرانی معتقد، انقلابی، ارزشی و روشنفکر هستند، گفت: همواره توصیه شده که تحصیل و تهذیب باید توام با یکدیگر باشد، علم بدون اخلاق و معرفت هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که روحانیان دانشگاهی رسالت خطیری بر عهده دارند، گفت: فضای دانشگاهی زمینه‌ای مناسب برای برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است.

وی افزود: محیط های دانشگاهی به دلیل شرایطی که دارد و با توجه به دلیل حضور قشر پویا، باسواد و روشنفکر جامعه، فضایی مناسب برای ارتباط روحانیت و جوانان به حساب می آید.

امام جمعه تبریز گفت: از زمان حضورم در تبریز به عنوان امام جمعه بیشترین ارتباط را با جامعه دانشگاهی داشته ام، در بسیاری از موارد به دور از برنامه های رسمی و بدون هماهنگی های از پیش تعیین شده در خوابگاه های دانشجویی حضور یافتهام.

کد خبر 726254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha