کارگاه آموزشی خانواده محور مسجد پایه برگزار شد

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های «خانواده محور مسجد پایه» کارگاه آموزشی زن و خانواده برگزار شد.

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به فرا رسیدن 19 مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری درخصوص کانون‌های مساجد کشور، اظهار داشت: پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه های روز جامعه بوده که در این راستا اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی با محوریت خانواده بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این‌که مناطق حاشیه‌نشین وکم برخوردار در کلانشهرها بیشتر از سایر مناطق در معرض آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی قرار دارند؛ سعی کرده ایم با استفاده از فضای معنوی مساجد و امکانات موجود و همچنین با برگزاری برنامه های خانواده محور گام های مثبتی در این زمینه برداریم.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تربیت فرزند، همسرداری، موضوعات و مسائل مبتلابه نوجوانان دختر و پسر، وسواس فکری، بداخلاقی، پرخاشکری و مسئله حجاب را از مهم‌ترین محورهای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد.

هادی‌نیا افزود: مهارت های زندگی، فرزند پروری، تقویت و بهره مندی والدین از مهارت‌های معنوی، برقراری ارتباط با اماکن دینی ومذهبی، ارتباط مؤثر و شناخت متقابل والدین و فرزندان از نیازهای همدیگر وسعی دربرآورده شدن آن درمحیط خانواده مسجد و مدرسه و هماهنگی بین این مراکز از دیگر اهداف و محورهای مهم این کارگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کارگاه‌های آموزشی به صورت رایگان با همکاری بخش خواهران کانون فرهنگی هنری بصائر، امور خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و موسسه قرآنی امام حسن(ع) برگزار می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی افزود: این کارگاه آموزشی به صورت جلسات هفتگی و در قالب یک ترم 6 ماهه به مناسبت بزرگداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور از مهر ماه شروع شده و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری و تخصصی حجاب بصائر مسجد امام حسین(ع) در سال 1389 و در منطقه پاسداران تبریز شروع به کار کرده و از کانون های فعال در اجرای برنامه های خانواده‌محور است.

کد خبر 733240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha