اوقاف پای اصلی کار در حوزه سرمایه‌گذاری است/ ۲۱۷۰ رقبه کردستان سنددار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه زمین های وقفی بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال و تولید است، گفت: اوقاف پای اصلی کار در حوزه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که به مناسبت گرامیداشت دهه وقف انجام شد، اظهار کرد: وقف زیباترین هدیه و ماندگار ترین احسان است و بی شک این سنت حسنه همواره مورد تاکید انبیا قرآن و بزرگان دین بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر وقف شاه کلید حل مشکلات اجتماعی اقتصادی فرهنگی جامعه می باشد، عنوان کرد: این اداره کل با تلاش شبانه روزی در سه حوزه وقف، بقاع متبرکه و قرآن همواره کوشیده است مجری ارائه خدمات متنوع به مردم شریف و غیور استان باشد و هم زمینه لازم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، زیارت و قرآن را در بین مردم فراهم آورد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه اجرای امینانه واقفین در سال‌های اخیر مورد توجه جدی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوده است، افزود: اعتماد مردم به اوقاف، نتیجه اجرای امینانه نیات واقفین است.

 

حجت الاسلام نوروزی، وقف را پویا و دارای حیات عنوان کرد و افزود: در جامعه امروز وقف می‌تواند یاریگر و مددکار مسائل و مشکلات جامعه اسلامی باشد.

 

وی با بیان اینکه از میان ۷۷۰ نیت واقفین تنها 30 نیت متعلق به استان است، عنوان کرد: وقف در حوزه ایتام، قرآن، نیازمندان، دانشجویان بی بضاعت و مواردی از این دست را از زمینه‌های برشمرد که متناسب با نیاز روز استان نیازمند وقف هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه زمین های اوقافی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید باشد، گفت: اوقاف پای اصلی کار در حوزه سرمایه‌گذاری است و این آمادگی را دارد تا زمین های وقفی استان با کاربری های مختلف زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید باشد.

 

حجت الاسلام نوروزی، توسعه موقوفات، حفظ صیانت از موقوفات موجود، احیا حق موقوفات و اجرای نیات واقفین را از جمله اولویت ها و برنامه ها این اداره کل برشمرد.

 

وی با اشاره به برنامه های اوقاف و امور خیریه استان در 2 سال گذشته افزود: سنددار کردن 2 هزار و 170 رقبه، اخذ سند ویژه شاخص موقوفه محمود بیگ قوخ به مساحت بالغ بر ۶۰ هکتار در شهرستان سقز، اخذ سند ویژه و شاخص بازار روز قبل از موقوفه میر محمود حسینی با کاربری عرصه تجاری و اخذ سند ویژه و شاخص بقعه متبرکه امامزاده سید جلال الدین (ع) باباگرگر به مساحت ۱۰ هکتار از جمله فعالیت های بخش حقوقی و ثبتی این اداره در 2 سال گذشته بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان همچنین، تبدیل اسناد دفترچه ای قدیمی به تک برگ به میزان 286 جلد با اتصال به بیش از 2 هزار و ۹۴۳ رقبه با کاربری های متعدد و گوناگون، تعیین تکلیف دعاوی منتهی به صدور حکم یا قرار در مراجع قضایی به میزان ۲۴۵ پرونده حقوقی با موضوعات گوناگون، اجرای حکم له موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان به تعداد ۷۸ پرونده حقوقی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، طرح و تقدیم تعداد 302 پرونده دعاوی جدید در قالب دادخواست و شکواییه جهت احقاق حقوق موقوفات، عملیاتی نمودن اجرای تفاهم نامه دوجانبه و چندجانبه سازمانی با ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و بنیاد مسکن و سند دار کردن بیش از ۱۵ بقعه متبرکه در اجرای این تفاهم نامه ها، مستند سازی وصول مطالبات اشخاص حقوقیدبالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان و برنامه ریزی و نظارت و کنترل بر اجرای شناسه برنامه عملیاتی ویژه، اسکن و واگذاری اسناد پرونده های بایگانی به میزان 263 هزار و 188 برگ را از دیگر اقدامات این اداره کل در دو سال اخیر برشمرد.

 

 

کد خبر 737703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha