ثبت بیش از ۲۶ هزار رقبه در استان یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به میزان وقفیات استان یزد گفت: بیش از ۲۶ هزار رقبه در استان یزد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته وقف گفت: هدف برنامه های ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه مبتنی بر ترویج وقف است که معتقدیم از این طریق میتوانیم بسیاری از مشکلات و معضلات را کاهش دهیم.

وی افزود: در استان یزد هر شش روز یک وقف جدید داشتیم که این نشان از اهمیت وقف و توجه ویژه رسانه ها و مردم به وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: ما در هفته وقف برنامه های مختلفی داریم که هر روز آن نامگذاری به نام وقف شده است و سعی شده تا اقشار مختلف مردم را در این برنامه های درگیر کنیم.

حجت الاسلام زارع تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته وقف، نواختن زنگ وقف در مدارس و دیدار با امام جمعه یزد، غبارروبی قبور شهداء به عنوان برنامه های آغازین این هفته است.

وی ادامه داد: تعداد ۴۸۸ سند اجاره برای موقوفاتی که فاقد رابطه بودند، ایجاد شده و ۳ هزار و ۴۹۹ مورد هم تجدید شده و یک هزار و ۳۸ بازدید میدانی در استان یزد صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: در استان ۲۶ هزار و ۱۵۹ رقبه اطلاعاتشان در سامانه جامع ثبت، تثبیت و تأیید شده است.

حجت الاسلام زارع بیان کرد: سرمایه گذاری بر روی موقوفات استان در صورت تسهیل می تواند بسیار مؤثر باشد و در این راستا نیز یکی از موانع سرمایه گذاری در بخش موقوفات و فراری شدن سرمایه گذاران بخش خصوصی، هزینه های صدور مجوز از بخش های مختلف می باشد که در این راستا خواهش ما این است که دستگاه هایی مانند شهرداری با ارائه تخفیفات این موانع را کاهش دهند.

وی افزود: منفعت شخص به عنوان منفعت شخصی نیست، بلکه برای عموم است که می توان از طریق تسهیل گری این منفعت را افزایش داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: ما پروژه های خوبی برای سرمایه گذاری در املاک وقف داریم که در سال گذشته پروژه تفریحی و گردشگری علی نقی خان با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است و در یزد نیز پروژه تجاری شهید عابدی با سرمایه گذاری تقریبی ۷۰ میلیارد ریال و مجتمع زرگران نواب، پروژه های خانه های شاهزاده فاضل از جمله این طرح ها است.

حجت الاسلام زارع خاطرنشان کرد: پیگیری ۴۰ طرح جامع عمرانی بقاع متبرکه در استان با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از جمله اقدامات دیگر ما در معاونت بهره وری در استان است.

وی افزود: پیگیری مسابقات قرآنی در استان و رقابت ۲۷۰ نفر در مرحله استانی و تجلیل از ۷۰ نفر از برگزیدگان، برگزاری طرح کرسی های حفظ و تلاوت در استان، محافل انس با قرآن، جلسات ترتیل خوانی و تفسیر، طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با شرکت قریب به یک هزار نفر، آموزش حفظ قرآن در مرکز مجازی قرآن، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم، برگزاری دوره آموزشی ارتقای متسابقین، راه اندازی مدرسه شبانه حفظ در ایام تابستان در امامزاده عبدالله بافق از جمله اقدامات ما در بخش فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: در یک سال گذشته با بررسی ها مشخص شده است که بدهی دستگاه های دولتی بیش از ۱۷۴ میلیارد ریال است.

کد خبر 737981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha