تشکیل کمیته ای برای نظارت بر استقرار شرکت ها در محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد

کمیته ای برای نظارت بر استقرار شرکت ها در محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد با حضور استاندار یزد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با دستور كار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی منفصله یزد؛ نیازمندی ها و فرصت های پیش رو تشكیل جلسه داد.

علی اکبر کلانتر با تشکر از استاندار یزد برای به ثبت رساندن محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد گفت: اگر تلاش ها و رایزنی های ایشان با تهران نبود، امکان انجام کاری به این بزرگی وجود نداشت.

رئیس خانه صمت استان یزد ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی، فرصتی کم نظیر برای توسعه و پیشرفت صنایع Hi-Tech و دانش بنیان است. به همین منظور و با توجه به رویکرد مثبت استاندار و شرکت شهرک های صنعتی برای مستقر کردن صنایع Hi-Tech در این محدوده، باید کمیته ای تشکیل شود و درخواست ها برای استقرار شرکت ها در این کمیته مورد بررسی قرار گیرند.

استاندار یزد در این جلسه بیان كرد: طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد با توجه به فعالیت شركت توربو كمپرسور نفت؛ او تی سی (O.T.C)  در استان و ضرورت توسعه این صنعت استراتژیک در پاسخ به جزئی از نیاز شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از خروج ارز مورد توجه ویژه قرار گرفت.

«محمود زمانی قمی» تصریح کرد: علاوه بر این موضوع مجموعه موردنظر توان رقابت با سایر كشورهای تولید كننده و صاحب نام در این عرصه را نیز دارد و برای رونق و گسترش فعالیت های خود نیاز به قرار گرفتن در قالب منطقه ویژه اقتصادی به خوبی احساس می شد.

زمانی قمی افزود: هدف از پیگیری این موضوع ملحق شدن یک صنعت استراتژیک با امكانات و تجهیزات فعال به منطقه ویژه بود و امكان انتقال مجموعه به مكانی دیگر جایگاه كارشناسی و صرفه اقتصادی نداشت.

وی گفت: استان یزد استانی نیازمند به ایجاد مشاغلی در حوزه دانش بنیان برای حفظ و بكارگیری نخبگان دانشگاهی است و با وضعیت فعلی و كارگر محور بودن بخش صنعت؛ با مشكلات و عدم توازن در حوزه اشتغال روبرو هستیم و امید است این منطقه در بهبود شرایط مؤثر واقع شود.

زمانی قمی گفت: امید است طرح الحاق محدوده منفصله ویژه اقتصادی یزد كه با توجه به پیگیری ها و نظرات كارشناسی قوی توسط شورای عالی به تصویب رسیده است، بتواند جزئی از سیاست های مورد توجه در توسعه صنایع های تک، رشد اقتصاد دانش بنیان و تأمین شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را پوشش دهد.

لازم به ذکر است پیشنهاد رئیس خانه صمت یزد با استقبال استاندار همراه بود و تشکیل کمیته ای جهت نظارت بر استقرار صنایع HI-Tech در محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی، به عنوان یکی از مصوبات جلسه مقاومت اقتصادی به تصویب رسید.

 

کد خبر 738529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha