تعارض میان کانون وکلا و مرکز مشاوران دادگستری برطرف شود

فرهنگی؛ تعارض میان کانون وکلا و مرکز مشاوران دادگستری را از جدی‌ترین مشکلات جامعه وکلای کشور دانست و گفت: باید برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین فرهنگی» امروز در سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تبریز، اظهار داشت: الزامی شدن داشتن وکیل در محاکم جزو خلاء های قانونی نظام قضایی کشور است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خاطرنشان کرد: همفکری و تعامل سازنده میان قوای سه گانه و کانون های وکلا لازمه قانونی شدن الزام وکیل است تا موکلین آسیب نبینند.

فرهنگی وضعیت صندوق حمایت از وکلا را نیز نامطلوب دانست و افزود: قانون مربوط به این صندوق بسیار قدیمی است، که به شدت نیازمند نوسازی و تجدید نظر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعارض میان کانون وکلا و مرکز مشاوران دادگستری را از دیگر مشکلات جامعه وکالت در ایران دانست و ادامه داد: این تعارضات بسیار جدی است و باید چاره سازی اساسی در این خصوص به انجام برسد.

فرهنگی با تأکید بر وحدت رویه و تجدید نظر همراه با برگزاری نشست های هم اندیشی میان کانون های وکلا، مراکز مشاوره و دستگاه قضایی گفت: یکی از ضعف های تشکلات مربوط به وکلای دادگستری این است که هیچ گاه برای رفع مشکلات و موانع خودشان پا پیش نمی گذارند.

نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار ارایه طرح ها و لوایحی برای رفع مشکلات کنونی کانون های وکلا شد و خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی کامل برای بررسی پیشنهادات وکلای دادگستری را دارد.

کد خبر 740066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha