نویسندگان به تولید محتوای متناسب با ذائقه‌ مخاطب بپردازند

محمدپور بر لزوم توجه بیش از پیش نویسندگان به تولید محتوای متناسب با ذائقه‌ مخاطب تاکید کرد و گفت: اصحاب قلم با تکیه بر پیشینه‌ غنی ادبی و فرهنگی ایران اسلامی باید در راستای تولید فکر و اندیشه و محتوا اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با بیست و ششمین هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز با سه تن از اصحاب فرهنگ و قلم دیدار و گفت و گو کرد.

«محمد محمدپور» در دیدار با "محمد رمضانی"، "اعظم آخوندزاده" و "بهروز عزبدفتری"، با اشاره به تاثیر اندیشه‌ فرهیختگان و اصحاب قلم در سیر تاریخی جوامع ‌اظهار داشت: اصحاب قلم که با جوهر اندیشه بر صحیفه‌ی ماندگار ادبیات این مرز و بوم درافشانی می‌کنند، سرمایه‌های فرهنگی جامعه هستند و توسعه، هدایت و شالوده تمدن توسط ایشان شکل می‌پذیرد و با حضور هر نویسنده‌ای در هر عصری فرهنگ ملت‌ها هویتی فاخرتر و جدیدتر می‌یابد.

محمدپور افزود: اهالی فکر و ‌اندیشه، ‌تاثیر فراوانی بر بالندگی فرهنگی جوامع دارند و از این رو تعامل این فرهیختگان و ایجاد انجمن صنفی اهالی قلم می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات عرصه‌ فرهنگ باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر این‌که باید با راهکارهای اساسی و برنامه ریزی منسجم به سمت حل مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ حرکت کنیم، تصربح کرد: برای توسعه فرهنگی باید به انس و الفت با قلم و مطالعه اهتمام ویژه داشت زیرا مطالعه لازمه یک جامعه توسعه یافته است.

وی همچنین بر لزوم توجه بیش از پیش نویسندگان به تولید محتوای متناسب با ذائقه‌ی مخاطب تاکید کرد و گفت: نویسندگان و اصحاب قلم با تکیه بر پیشینه‌ غنی ادبی و فرهنگی ایران اسلامی می‌بایست در راستای تولید فکر و اندیشه و محتوا اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدپور تصریح کرد: تولید متون ادبی و فرهنگی اگر منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و ‌تقویت ارزش‌های دینی و ‌ملی باشد بدون شک باعث آشنایی بیش از پیش نسل جوان با گذشته‌ باشکوه فرهنگی ایران شده و بالندگی فرهنگ امروز را در پی خواهد داشت.

کد خبر 740619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha