جشن های بهار مهربانی در سراسر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشن های بهار مهربانی همزمان با آغاز هفته وحدت در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آینده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در نشست هماهنگی ستاد برگزاری "جشن های بهار مهربانی" در تبریز اظهار داشت: پس از دستور ریاست جمهوری و طرح موضوع در هیات دولت ستادی با عنوان «جشن‌های بهار مهربانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: هدف این ستاد برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته است. جلسه‌هایی با اعضا این ستاد برگزار شد و در نهایت مصوبات آن به تصویب شورای فرهنگی عمومی کشور رسید و کلیات طرح به صورت یک شیوه‌نامه به استان‌ها ابلاغ شد. در این مصوبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان دبیر و استاندار، ریاست ستاد را بر عهده دارد.

محمدپور افزود: هدف آن است که در ماه ربیع‌الاول با برگزاری جشن‌های متنوع نشاط و امید را در جامعه بیشتر کنیم؛ در حال حاضر دشمن در راستای تضعیف امید و القای یاس و ناامیدی در کشور تلاش می‌کند و وظیفه ما این است تا با برنامه‌ریزی مناسب نگذاریم دشمن به اهداف و برنامه های خود دست یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه این جشن ها به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و مقارن با میلاد پیامبر گرامی اسلام از ٢٩ آبان ماه تا ٤ آذرماه امسال مصادف با ١٢ تا ١٧ ربیع الاول اجرا می شود، گفت:  این جشن‌ها با رویکردهای بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه های گوناگون مردمی اجرا می شود.

وی افزود: تأکید بر مردمی برگزار شدن این جشن ها به این دلیل است که در واقع ستاد برگزار کننده بیشتر نقش پشتیبان و هماهنگ کننده را دارد و قرار بر برگزاری برنامه‌های جشن توسط مردم‌ است.

محمدپور گفت: در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آئینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و ... با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی، برده شود.

دبیر ستاد جشن‌های بهار مهربانی استان ادامه داد: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری بر عرضه محصولات فرهنگی مانند کتاب، صنایع دستی، برگزاری مسابقات قرآنی و دینی برای کودکان ‌و نوجوانان و ... در غرفه‌های فرهنگی نیز تاکید شده است.

وی تصریح کرد: محل برپایی این جشن‌ها گذرهای مردمی مانند پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی که حالت عمومی و تجمع و تردد بیشتری از مردم را همراه دارد در نظر گرفته شده است.

محمدپور با اشاره به این که در این ستاد از همه دستگاه‌ها برای همکاری دعوت می‌کنیم، گفت: اداره کل ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما بخشی از دستگاه هایی هستند که به طور مستقیم در این ستاد نقش آفرینی خواهند کرد .

کد خبر 740963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha