اشتغال ۲۰۰ هزار نفر در واحدهای صنفی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اشتغال ۲۰۰ هزار نفر در واحدهای صنفی استان گفت: در مجموع ۱۰۲ هزار واحد صنفی در سراسر استان فعالیت می‌کند.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به حوزه تجارت استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: در مجموع 102 هزار واحد صنفی در سراسر استان فعالیت می‌کند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این تعداد واحد صنفی موجب اشتغال 200 هزار نفر شده است تصریح کرد: همچنین بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در استان فعال است.

 

وی ادامه داد: 120 شرکت پخش به همراه 35 فروشگاه بزرگ در استان در حال ارائه خدمات به همشهریان هستند.

 

دلق پوش با بیان اینکه هزار و 284 هکتار شهرک و ناحیه صنعتی در استان گیلان وجود دارد اظهار کرد: یک هزار و 408 واحد در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان دسترسی به بازار 400 میلیون نفری اروپا و حاشیه دریای خزر، دسترسی به راه‌آهن، وجود منطقه آزاد و وجود منطقه ویژه اقتصادی را از مزیت‌های استان دانست و گفت: گیلان بهترین واحدهای تولیدی کشور را در حوزه مختلف دارد که باعث ترسیم آینده‌ای خوب برای استان می‌شود.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولیدات صادرات محور و دانش‌بنیان تصریح کرد: ۳ هزار و 97 پرونده بهره‌برداری در استان گیلان صادر شده است.

 

دلق پوش خاطرنشان کرد: این تعداد پروانه صادر شده اشتغالزایی ۸۲ هزار و ۱۱۷ نفری را موجب شده است.

 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیارد تومانی در معادن استان تصریح کرد: یک هزار و ۷۸۵ نفر در معادن استان که شامل مواد معدنی شن و ماسه، سنگ لاشه، میکا، سرب و روی، آهک، مارن، صدف دریایی و ... است، مشغول به کار هستند.

کد خبر 741760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha