صادرات غيرنفتي کشور از مرز ۳۰ ميليارد دلار گذشت /  دشمن با تمام توان براي تحريم اقدام کرده است

مشاور و دستيار ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در هشت ماهه سال جاري ۳۰ ميليارد دلار صادرات در کشور انجام گرفته است که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل۳/۱۳ درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «صادق نجفي» در بيست و چهارمين همايش ملي توسعه صادرات غيرنفتي کشور با عنوان «ديپلماسي اقتصادي» که در تالار پیتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در مدتي که آقاي دکتر رحماني به عنوان وزير صمت حضور دارند چند هدف از جمله جلب اعتماد صاحبان صنعت و توليد کشور را در برنامه خود در نظر گرفته اند.

مشاور و دستيار ويژه وزير صمت در خصوص اهميت بخش خصوصي در ديدگاه وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اولين جلسه آقاي رحماني در وزارت‌خانه با حضور رئيس اتاق بازرگاني ايران و فعالان اقتصادي بخش خصوصي برگزار شد.

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگانی دومين استراتژي وزير صمت را اهميت دادن به فعالان بخش خصوصي و هفکري و هم افزايي با اين بخش خواند و افزود: از ديدگاه آقاي رحماني هميشه يک طرف موضوع اتاق بازرگاني و انجمن‌ها و تشکلهاي بخش خصوصي است.

وي بازنگري قوانين و اصلاح آنها براساس شرايط روز به منظور حمايت از توليدکنندگان و صادرکنندگان را از ديگر برنامه‌هاي وزارت صمت دانست و تاکيد کرد: در دوره تصدي گري آقاي رحماني وظيفه خود مي دانم که به عنوان رابط و هماهنگ کننده ايفاي نقش نمايم و اميدوارم بتوانم همدلي و هم‌افزايي لازم در راستاي توسعه اقتصادي کشور را فراهم نمايم.

نجفي با تاکيد به ارتباط هر چه بيشتر با کشورهاي همسايه از جمله ترکيه، بيان کرد: بندر ترابزون ظرفيت‌ و فرصت خوبي براي صادرات محصولات و کالاهاي توليد کشور است. وي متذکر شد: ارتباط با کشورهاي هدف براي صادرات و واردات بسيار مهم است و بايد براي توسعه صادرات کشور از آنها بهره‌مند شويم.

محصولات و کالاهاي ايراني نسبت به قيمت ارز، بسيار ارزان عرضه مي‌شود

وي با بيان اينکه محصولات و کالاهاي ايراني نسبت به قيمت ارز، بسيار ارزان عرضه مي‌شود، گفت: در هشت ماهه اخير 30 ميليارد دلار صادرات در کشور انجام گرفته است که ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/13افزايش داشته است.

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ادامه داد: 56.7 از افزايش صادرات مربوط به کالاهاي معدني و کشاورزي است از اين‌رو معادن کشور و استان مي توانند جايگاه نفت در اقتصادي کشور را کسب کنند.

وي خاطرنشان کرد: معادن مس و نفلين سينيت سراب از جمله پتانسيل‌هاي بزرگي براي کشور است و اميدواريم کارخانه کاتد و نفليت سينيت هر چه زودتر شکل گيرد.

مشاور و دستيار ويژه وزير صمت با اشاره به اين@که طبق آمار و ارقام موجود در زمينه صادرات کشاورزي و معدني  ظرفيت بزرگي داريم، گفت: توسعه مراکز مبادله‌ای در کشورهايي از جمله آلمان، ترکيه، کره، ژاپن و... از جمله راهبردهاي ديپلماسي اقتصادي کشور است.

وي با تاکيد به اينکه دشمن با تمام توان خود براي تحريم کشور اقدام کرده است، افزود: اولويت اول همه ما بايد جمهوري اسلامي ايران باشد تا بتوانيم بر همه مشکلات فائق آييم.

کد خبر 742285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha