آموزش 120 مربی جدید تدبر قرآن برای حوزه های علمیه خواهران

مدیر پرورشی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری دوره های جدید آموزش تربیت مربی تدبر قرآن در سطح 120 نفر از خواهران حوزوی خبر داد.

مریم ناصح، مدیر پرورشی حوزه های علمیه خواهران در رابطه با توسعه فعالیت های قرآنی حوزه های علمیه خواهران به خصوص برگزاری دوره های جدید تربیت مربی تدبر در قرآن به خبرنگار شبستان گفت: معاونت فرهنگی مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی 91- 90 توسعه برنامه ها و فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه را در دستور کار دارد و طرح هایی را نیز به عنوان طرح های پیشنهادی به شورای عالی حوزه ارائه کرده است که در صورت موافقت و تصویب شورا، این طرح ها اجرایی می شود.
وی در ادامه به برگزاری دوره های جدید تربیت مربی تدبر قرآن اشاره کرد و افزود: این دوره شامل دو مرحله مقدماتی و تکمیلی است که مرحله مقدماتی آن تیر ماه سال جاری در سطح 120 نفر از خواهران فارغ التحصیل مقطع سطح 2(کارشناسی) برگزار شد. 


ناصح خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده کلیه مدارس و حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور حداقل باید 2 مربی تدبر قرآن داشته باشند که با در نظر گرفتن مسایل و مشکلات مربیان تدبر برای ادامه تدریس از جمله موضوع ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی و همچنین افزودن آمار مدارس تازه تاسیس، ما همچنان با مشکل کمبود مربی تدبر روبرو هستیم و احتمال برگزاری دوره های جدید برای تربیت تعداد بیشتری از مربیان، ضروری به نظر می رسد. 
 
مدیر پرورشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اعلام فراخوان جدید این معاونت در زمینه جذب مشاور برای حوزه های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر بیش از 300 مشاور در مدارس و مراکز آموزش عالی حوزوی خواهران در سراسر کشور فعالیت می کنند. اما با توجه به آیین نامه مصوب در این رابطه، هر مدرسه و مرکز آموزش عالی حوزوی مجاز به بهره مندی از وجود 3 مشاور است که در این عرصه نیز با توجه به نیاز مدارس و افزودن تعداد مدارس جدید التاسیس، کمبودهایی وجود دارد و معاونت فرهنگی از طریق اعلام  فراخوان های مختلف اقدام به جذب نیروهای متعهد و مجرب در این زمینه می کند. 

وی شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه و گذراندن دوره های آموزشی خاص و دوره های ضمن خدمت را از جمله شرایط موجود برای انتخاب مشاوران و همکاریآنها با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.   
پایان پیام/ 

کد خبر 74264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha