۱۲ اسفند آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی «بانوی صبور»

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ اسفند ماه سال جاری آخرین مهلت شرکت در جشنواره سراسری «بانوی صبور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره سراسری بانوی صبور امروز با حضور مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، امام جمعه شبستر، فرمانده سپاه ناحیه، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان و جمعی از خیرین منطقه‌ای به همت کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس برگزار شد.

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در این مراسم با بیان این‌که ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت یکی از وظایف ذاتی این نهاد است، اظهار داشت: اعتقاد داریم بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در عرصه فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های الهی ضروت دارد.

وی با بیان این‌که جشنواره سراسری بانوی صبور برای سومین سال متوالی با محوریت موضوع حضرت زینب(س) در موضوعات نقاشی، دلنوشته، ایجاد کانال محتوایی در فضای مجازی برگزار خواهد شد، افزود: کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس شبستر با نظارت، هماهنگی و حمایت دبیرخانه استانی و مشارکت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور این جشنواره را برگزار می کند.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که جشنواره در راستای آشنایی عموم با سیره و سنت حضرت زینب کبری(س) و نیز ایجاد زمینه تولید آثار فاخر فرهنگی هنری با بهره گیری از زندگی سراسر افتخار و نورانی آن بانوی باعظمت برگزار می‌شود، افزود: بخش ویژه جشنواره با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل مصاحبه یا گزارش توصیفی از زندگی نامه بانوان صبور انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اعلام این‌که آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره 12 اسفند امسال است، افزود: شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی  و ترویج سیره اخلاقی و سیاسی حضرت زینب(س) مهم‌ترین هدف جشنواره است.

وی ادامه داد: خطبه های حضرت زینب(س)، مفهوم ولایت پذیری و ولایت در سیره حضرت زینب(س)، حضرت زینب(س) درنگاه دیگران، مقام و منزلت، حجاب و عفاف زینبی و الگو گیری از سبک حضرت زینب(س) در مراحل مختلف  زندگی خانوادگی  اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی از جمله محورهای موضوعی جشنواره است.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که محورهای تعریف شده برای جشنواره با بهره‌مندی از نکته نظرات اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بوده است، افزود: زیبایی های واقعه کربلا از نگاه حضرت زینب(ما رایت الا جمیلا) و حضور اجتماعی و سیاسی زن مسلمان در جامعه با اسوه قرار دادن آن حضرت از دیگر موضوعات محوری جشنواره بانوی صبور است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حضرت زینب(س) به درجات بالای وارستگی و پارسایی رسید و روح و روان خویش را با زیورهای عبادت و پرستش خالصانه خداوند و صفات و خصال زیبای اخلاق و رفتار الهی آراست، گفت: آن حضرت بانویی عالمه و محدثه و خردورز بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر سومین جشنواره سراسری بانوی صبور رونمایی شد.

کد خبر 743904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha