جشنواره‌ای برای معرفی ظرفیت‌های موجود در عرصه فیلم‌سازی تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دومین جشنواره فیلم تبریز به دنبال معرفی ظرفیت‌های موجود در عرصه فیلم‌سازی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در نشست خبری دومین جشنواره فیلم تبریز که با حضور عوامل اجرای و اصحاب رسانه استان همراه بود، اظهار داشت: این جشنواره به دنبال معرفی ظرفیت‌های موجود در عرصه فیلم‌سازی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: بسترسازی برای تولید کارهای مهم سینمایی، تولید، هدایت و جهت دهی ذائقه های مردمی به حوزه سینما و تولیدات سینمایی، معرفی قابلیت های استان، شناسایی استعدادها و پدیده های نو و ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه از جمله اهداف جشنواره است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه سینما دارای پیشینه قوی و ظرفیت های زیادی است، خاطرنشان کرد: سینمای استان در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و با تلاش فعالان حوزه سینما این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

محمدپور ادامه داد: در سال گذشته برای اولین به دبیرخانه جشنواره فیلم تبریز 130 فیلم ارسال شد، که پیش بینی می شود برای دومین جشنواره آثار بیشتری ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز یک میلیارد و 200میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت استقبال از بخش چشم انداز جشنواره و ارسال فیلم های بلند به آن این اعتبار قابل افزایش است.

کد خبر 745286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha