فعالیت ۱۶ مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی

رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۱۶ مدرسه علمیه خواهران در سراسر استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: استفاده از دانش آموختگان حوزه های علمیه در آموزش و پرورش، همکاری با نهادهای فرهنگی و بهره مندی از توان طلاب در مراکز فرهنگی به ویژه در سازمان تبلیغات اسلامی مورد تأکید است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی سطح ۴ در مدارس حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد:  وضعیت کنونی حاکم بر حوزه های عمیه به ویژه شرایط مالی موجود؛ نشان می دهد که حوزه علمیه قم در حد ضرورت به مدارس علمیه شهرستانی کمک خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر تعریف منابع متلی پایدار برای اداره مدارس علمیه گفت:اداره امور جاری مدارس علمیه استان‌ها به ویژه در شهرستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، در زمینه راه اندازی مدرسه غیرانتفاعی اگر جواب گرفتیم این مورد را به شهرستان ها نیز تسری خواهیم داد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد به منظور تقویت منابع مالی حوزه های علمیه خواهران، در زیر مجموعه هر حوزه یک مدرسه غیرانتفاعی راه اندازی شود.

کد خبر 745858

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha