دشمنان با اصل نظام اسلامی ایران مشکل دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: مشکل دشمن بحث برجام نیست بلکه آنها با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی عالی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: این آقا در اظهاراتی غجیب گفته که عوامل داخلی مانع شده تا برجام به طور کامل اجرا نشود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: این چه حرف‌هایی استکه می‌زنیم و کی می‌خواهیم درس عبرت بگیریم؟ باید در رابطه با اروپایی که شرط تصویب کنوانسیون‌ها اعم از FATF،CFT  را گذاشته نیز دقت کنیم و رهنمودهای ولی فقیه را نقشه راه خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: طبق آیات قرآنی؛ امت اسلام اگر در هر جهت تسلیم شود؛ باز دشمن دست بردار نخواهد بود، سؤالی که بنده از نمایندگان مجلس دارم این است که چه چیزی بود که در برجام ما انجام ندادیم که آن را عوامل داخلی می‌نامید؟

وی با بیان این‌که مشکل دشمن بحث برجام نیست؛ بلکه آنها با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، افزود: جنجال‌هایی که درخصوص مسأله پولشویی در کشور به وجود آمد، بیش از آنکه مشکلی را حل کند، یز بیشتر دشمنان را شاد کرد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر یادآور نهضت ضداستبدادی دانشگاهیان است، در چنین روزی دانشجوبان علیه استکبار اعتراض کردند و در این راه شهید دادند.

وی با بیان این‌که جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ همواره در خط امام و رهبری؛ مطالبه‌گر و عدالت‌خواه بوده است، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید در مقابله با ظالم، استکبار و سلطه خارجی پیشگام باشد.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که جنبش دانشجویی عاشق آرمان‌های انقلابی بوده و برای رسیدن به آرمان‌های اسلامی مجاهدت می کند، تصریح کرد: دانشجو موتور متحرک جامعه بوده و زبان گویای مردم است.

عالی با بیان این‌که مطالبات و مشکلات جامعه باید از زبان دانشگاهیان بیان شود، افزود: جنبش دانشجویی باید سیاست ورز باشد؛ ولی سیاست زده نباشد چراکه هدفش علم آموزی و پژوهش‌گری است.

حجت‌الاسلام عالی دارا بودن روحیه انقلابی را از دیگر ویژگی‌های جنبش دانشجویی دانست و گفت: انتظار داریم مراکز حوزوی و دانشگاهی همواره در مسیر وحدت و یکدلی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

کد خبر 745862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha