نمی‌توان با آمار و ارقام، فرهنگی پویا برای کشور تعریف کرد

حجت الاسلام مازنی گفت: وقتی سرانه فرهنگی هر ایرانی از بودجه مستقیم ١٢٤ هزار تومان است، یعنی اعتبارات فرهنگی را در ردیف هزینه به حساب می آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجتالاسلام «احمد مازنی» در جمع متولیان فرهنگی تبریز از تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای اصلاح ساختار و بودجه حوزه‌ی فرهنگ خبر داد و اظهار داشت: جایگاه حوزه فرهنگ در مرحله نظر و عمل، تفاوت بسیاری دارد و زمانی که حداکثر بودجه فرهنگی ما سالانه ٢,٣ درصد باشد ، نمی‌توان از برنامه های فرهنگی انتظار عملکرد موثر داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی سرانه فرهنگی هر ایرانی از بودجه مستقیم ١٢٤ هزار تومان است ، یعنی اعتبارات فرهنگی را در ردیف هزینه به حساب می آوریم.

وی تاکید کرد: با این آمار و ارقام نمی‌توان فرهنگی پویا برای کشور تعریف کرد و برای تعالی فرهنگ و ایجاد پویایی در این حوزه باید تحولی در اعتبارات آن ایجاد شود.

مازنی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ و تقویت آن درواقع راهکاری برای پیشگیری از آسیب‌هاست، گفت: فرهنگ در عین حالی که جامعه را تعالی می‌بخشد می‌‌تواند زمینه اشتغال را نیز فراهم کرده و توسعه‌ی اقتصادی را نیز سبب شود.

همچنین سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی گفت: سرمایه های اجتماعی و فرهنگی ما به شدت مورد هجوم دشمن است و برای صیانت از این سرمایه ها باید با برنامه و اراده عمل کنیم.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی و تبریز مهد علامه ها، سرداران و مفاخر ادبی و فرهنگی است که نقش اساسی در توسعه فرهنگی داشته‌اند به همین دلیل با برگزاری همایش‌های بین المللی و شناساندن این سرمایه‌ها،  سعی در ثبت و حفظ این سرمایه‌های فرهنگی داریم.

به گفته وی، مدیریت راهبردی برای ساماندهی ابنیه های تاریخی و میراث فرهنگی، ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی، گسترش اخلاق و جلوگیری از انحرافات، هدایت و جهت دهی مراسم و مناسبتهای مذهبی، مدیریت محتوا در فضای مجازی و شبکه سازی نیروهای انقلابی، ساماندهی اماکن مربوط به شهدا از جمله یادمان‌ها از اقدامات مهمی است که بسیجیان سپاه عاشورا انجام داده اند.

کد خبر 746441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha