همایش مردمی تجلیل از ۹۴ خادم و خیر روستای الوار برگزار شد

همایش یادگاران ماندگار با هدف تجلیل از خیرین، خادمان و نخبگان روستای الوار از توابع شهرستان بستان آباد در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همایش یادگاران ماندگار با هدف تجلیل از خیرین، خادمان و نخبگان روستای الوار به همت کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) مسجد امام حسین، کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) مسجد جامع، شورای اسلامی روستا، دهیاری، پایگاه مقاومت شهید نگهبان و دیگر فعالان مسجدی و فرهنگی این منطقه برگزار شد.

محمدعلی فاضلی‌نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش ارزشمند اظهار داشت: تداوم برگزاری این همایش در طول سالیان متمادی فرهنگی را نهادینه کرده که منجر به تشویق دیگر اهالی روستا برای آبادانی منطقه شده است.

وی با اشاره به این‌که تقدیر از خیرین و خادمان مردم سنتی حسنه از دیدگاه معارف قرآن و اهل بیت است، گفت: اعتقاد داریم آبادانی هر منطقه بستگی به نگرش مردم آنجا دارد، اگر آستین‌ها را خود برای رفع مشکلات بالا زنیم، به یقین برکت کار جمعی موجب آبادی و توسعه خواهد بود.

همچنین سیدرضی چاووشی، مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) روستای الوار گفت: این مراسم به همت اهالی روستا و با هدف قدرشناسی از خادمان فرهنگی، علمی، خدماتی، کشاورزی و سایر عرصه‌هایی که مورد نیاز مردم منطقه بوده است؛ برگزار می شود.

وی با بیان این‌که همایش با هدف نهادینه کردن فرهنگ و سنت تقدیر از خادمان صدیق مردم برگزار می شود، ادامه داد: در این مراسم از فعالانی که در طول سالیان گذشته در عرصه کتابخانه‌سازی، مدرسه‌سازی، آبرسانی، احداث و مرمت مساجد و ... فعالیت و خدماتی داشته‌اند، تجلیل بعمل آمد.

چاووشی یادآور شد: در این مراسم از 94 خادم و خیر روستای الوار تقدیر بعمل آمد، البته تعدادی از این خیرین در قید حیات نبوده‌اند که از خانواده‌های آنان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

همچنین سیدمحمد چاووشی، از پیشکسوتان پایگاه مقاومت شهید نگهبان الوار در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در روزگارانی که این روستا در محرومیت به سر می برد، انسان‌های خیر و نوعدوستی بودند که با کمترین امکانات و دارایی در راستای خدمت‌رسانی به عموم تلاش کردند و جا داشت از آنان یاد و تقدیر شود.

کد خبر 748342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha