نمایش آثار فاخر هنرمندان برجسته آذربایجان در تبریز

نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان برجسته هنر نقاشی تبریز در نگارخانه استاد میرعلی تبریزی افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان نقاش تبریز با عنوان "گردش در باغ" با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و جمعی از اساتید و هنرمندان هنر نقاشی در نگارخانه استاد میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز افتتاح شد.

معصومه خضرلو، مدیر گالری و گردآورنده آثار نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در این رویداد هنری؛ 21 هنرمند برجسته آذربایجان با 44 اثر فاخر حضور دارند که 15 اثر قابلیت فروش داشته و مابقی از کلکسیون های شخصی افراد است که به نمایش گذشته شده است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه "گردش در باغ" یک نمایشگاه پژوهشی و تاریخی است، افزود: برای نخستین بار است که نمایشگاهی با چنین ماهیتی در تبریز برپا می شود، چراکه تاریخ معاصر هنر تبریز را از سبک های سنتی به مدرنیته نشان می دهد.

خضرلو ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از علی‌اکبر یاسمی، ماروسیا واهرامیان، مرتضی نخجوانی، اسماعیل باجالانلو، ابراهیم پشت‌پناه، منصور قندریز،‌کریم صدق‌روحی، فیروز نخجوانی،‌ رفیع موتمن‌طباطبایی، اکبر بهکلام،‌داود امدادیان، کریم خاجی‌زاده،‌یعقوب عمامه‌پیچ، جمشید عباچی‌زاده، جمشید ایزدپناه، حسن رضازاد، غلامحسین ممقانیه، وارطان واهرامیان، محمدرضا ایرانی، جواد سلیمانپور و محمدنوریان به نمایش گذاشته شده است.

مدیر گالری و گردآورنده آثار نمایشگاه "گردش در باغ" خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ۱۴ دی افتتاح و تا ۲۰ ماه جاری در محل نگارخانه میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز از ساعت ۱۵ الی ۱۹ برای بازدید عموم مردم دایر است.

کد خبر 754039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha