11 نفر عضو هیات تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج کشور انتخاب شدند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انتخاب 11 نفر به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون به خبرنگار شبستان گفت: در جلسه روز گذشته، اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور انتخاب شدند.

وی با اشاره به اسامی این 11 نفر گفت: طبق انتخاب کمیسیون آقایان حجت الاسلام حسین ابراهیمی، محمد کرمی راد، علی آقازاده، عوض حیدپور، شبیب جویجری، الیاس نادران، پرویز سروری، شهریاری، مصطفی کواکبیان، داریوش قنبری، محمود احمدی بیغش، سیدرضا اکرمی، کاظم جلالی، خانم آلیا و بنده جز این افراد هستیم.

نقوی یادآور شد: طرح تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان که از طرف 11 نفر از نمایندگان امضا شده بود در صحن علنی مجلس مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید و برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد که کمیسیون روز گذشته اعضای این هیئت را انتخاب کرد و احتمالاً روز  سه شنبه  رییس، نایب رییس و منشی و سخنگوی این هیئت نیز مشخص خواهند شد.

وی تصریح کرد: شورای عالی ایرانیان فارغ از اینکه مزایا و معایبی دارد باید برخی ارتباطهایش با ایرانیان خارج از کشور مشخص شود و در این میان چند سوال مهم برای نمایندگان وجود داشت که این هیئت این سری ابهامات و سوالات را بررسی خواهد کرد.

نماینده ورامین در خانه ملت ادامه داد: اولین سوالی که مطرح است که مبنای قانونی تشکیل این شورا چیست و دیگر اینکه حوزه اعتباری، مالی و پولی این شورا از چه ردیف های بودجه ای تامین می شود و دیگر ابهامی که وجود دارد این است که همایش هایی که این شورا برگزار می کند  با چه شاخص های از برخی افراد خارج از کشور  دعوت می کند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت تحقیق و تفحص فقط موضوع را بررسی می کند و قصدشان مخالفت یا موافقت با این هیئت نیست بلکه بررسی های خود را انجام می دهند و شاید هم نتیجه کار مثبت باشد.

گفتنی است هر چند بحث تحقیق و تفحص از این شورا جزء مطالبات به جای بسیاری از کارشناسان سیاسی اصولگرا بوده است اما بهتر می بود این هیئت با چیدمانی منصفانه تر انتخاب می شد تا شبهه ی سیاسی کاری از این عمل اصولگرایانه برداشته می شد.

با این وجود قضاوت درباره نتیجه تحقیقات این هیئت زود است و امید هست که این هیئت متشکل از نمایندگان منتسب به اصولگرایی با دقت عمل و به دور از بازی های سیاسی در اینباره نظرات کارشناسی اش را ارائه دهد؛ که در اینصورت باعث کارآمدی بیشتر دولت دهم خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 7662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha