بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان ملی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب؛ باید زنده بماند و به مطالبه و گفتمان ملی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آلهاشم» شب گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی باید پیشگام اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: این بیانیه باید با اهتمام جدی مسؤولان و هوشمندانه تبیین شود و به فهم و عزم ملی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ورود جوانان برای عملیاتی شدن گام دوم تصریح کرد: افراد انقلابی، جوان و با نشاط باید با رعایت قانون در حوزه فرهنگی و تبلیغی، جهادگونه وارد میدان شوند.

وی در ادامه عمل به بیانیه گام دوم را وظیفه و تکلیف همه مسؤولان بیان کرد و افزود: این منشور تاریخی باید زنده بماند تا درونی شود.

امام جمعه تبریز، گروهای مختلف را به ارائه راهکار و تهیه نقشه اقدام و عمل در خصوص این بیانیه فراخواند و گفت: جوانان دانشجو و طلبه و نخبگان بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای در کنار دستگاه های مختلف اجرایی باید با اقدام جهادی برای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب همگام و همدل شوند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

تقویت روحیه خودباوری و اعتماد ملی ضرورت دارد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: با فرهنگ سازی و اقدام عملی، ریشه بسیاری از ناهنجاری های جامعه خشک می شود.

محمدرضا پورمحمدی همچنین با تاکید بر اصلاح فرهنگ راهنمایی و رانندگی گفت: در حالی که در تصادفات منجر به فوت، جزو استان های اول کشور هستیم، باید با تقویت و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح در کنار اصلاح جاده ها، از بار منفی و همچنین آثار جانی و مالی تصادفات کاسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد ملی و همچنین فرهنگ سازی در خصوص بی ‌توجهی مردم به شایعه کمبود مایحتاج عمومی را ضروری برشمرد و گفت: به مردم استان اطمینان می دهم هیچ گونه کمبودی در اقلام اساسی و مایحتاج عمومی وجود ندارد‌.

استاندار با بیان این که آرد ذخیره شده در سیلو های آذربایجان شرقی، نیاز ۷ ماه آینده مردم را تامین می کند افزود: علاوه بر این میوه شب عید هم در سردخانه های استان به وفور ذخیره شده است و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

پورمحمدی افزود: برای مهار بازار هم، نمایشگاه بهاره در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا و اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم، ۲۰ درصد زیر قیمت، عرضه خواهد شد.

کد خبر 768356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha