اخبار کوتاه فرهنگی مذهبی از کمیته امداد استان مرکزی

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، از برگزاری جلسه توجیهی، آموزشی طرح ساماندهی مشاغل خانگی در این نهاد خبر داد.

محمد مهدی ناصری، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: جلسه توجیهی، آموزشی طرح ساماندهی مشاغل خانگی با حضور 24 نفر از متصدیان ثبت نام و تشکیل پرونده مشاغل خانگی این نهاد برگزار شد.


وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال جهاد اقتصادی اضافه کرد: تمامی حرکت ها در این سال باید به صورت جهاد گونه باشد.


ناصری نیک، ضمن بیان اهمیت کار و کار آفرینی افزود: رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش برای ایجاد خودکفایی و خروج خانواده ها از چرخه حمایتی این نهاد است.


وی در ادامه ایجاد اشتغال و انگیزه تلاش بیشتر را گامی به سوی موفقیت خواند و تصریح کرد: همه دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سرتاسر استان آماده ثبت نام از مشاغل خانگی می باشند.

 

****

احداث دو واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد فراهان

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهان از احداث دو واحد مسکونی در شش ماهه اول سال جاری برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

 

محمد رضا نصیری نیک، اذعان داشت: برای احداث این دو واحد مبلغ 71 میلیون و 735 هزار ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

 

وی پرداخت هزینه تعمیرات کلی و جزئی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان را از دیگر خدمات عمرانی این نهاد عنوان کرد و افزود: برای تعمیر 11 مورد از خانه های مددجویان تحت پوشش مبلغ 56 میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان در شش ماهه اول سال هزینه شده است.


نصیری نیک، در پایان با اشاره به در آمدهای اختصاصی شاخه فراهان یاد آور شد: کل درآمد های اختصاصی و صندوق های صدقات این نهاد در شش ماهه اول سال جاری مبلغ یک میلیارد و 855 میلیون و 573 هزار ریال بوده است.

 

****

پرداخت 23 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

 

کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان محلات، مبلغ 23 میلیون و 856 هزار و 500 ریال برای آزادی زندانیان با جرائم غیر عمد در شش ماهه اول سال پرداخت کرده است.

 

غلامعلی رفیعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محلات، گفت: یکی از فعالیت های امداد، پرداخت کفاره جرائم غیر عمد و بازگرداندن زندانیان نیازمند به آغوش خانواده هایشان است که این امر از بروز مشکلات دیگر برای این گونه خانواده ها جلوگیری می کند.

 

وی با اشاره به اهمیت پرداخت فریضه زکات خاطر نشان کرد: مردم شهرستان محلات در شش ماهه اول سال مبلغ 20 میلیون و 863 هزار ریال زکات خود را به این شاخه پرداخت کردند.

 

وی کمک های مردم خارج از کشور این شهرستان، به این نهاد را قابل توجه عنوان کرد و افزود: مبلغ 279 میلیون و 595 هزار و 400 ریال از طریق آنها در شش ماهه اول سال کمک شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 76910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha