کانون‌های مساجد مراکز تجلی تربیت نیروهای خلاق فرهنگی هستند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مراکز تجلی استعدادهای هنری و تربیت نیروهای خلاق فرهنگی در مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» شب گذشته در دیدار مدیران مسؤول کانون‌های مساجد شهر سردرود با امام جمعه این شهر که به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: مسجد بهترین و مطمئن‌ترین فضا برای فعالیت های فرهنگی و هنری است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال همزمان با 18 اسفند؛  بیست و ششمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را گرامی خواهیم داشت، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مراکز تجلی استعدادهای هنری و تربیت نیروهای خلاق فرهنگی برای مساجد و جامعه هستند که اگر مورد توجه جدی قرار گیرند، شاهد آثار ماندگاری در عرصه هنر ارزشی و انقلابی خواهیم بود.

وی با بیان این‌که روحانی مسجد، رییس هیأت امنای کانون بوده و تمامی فعالیت ها با هماهنگی دیگر متولیان مسجدی و با تکیه بر نیروهای افتخاری اجرایی می شود، افزود: کانون های مساجد با کمترین امکانات و منابع مالی فعالیت های گسترده و ارزشمندی ارایه می دهند؛ البته اعتقاد داریم پول و تفکرآفرین نیست، بلکه این فکر است که سرمایه می آورد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی بهره‌مندی از ظرفیت خیرین فرهنگی در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی را خواستار شد و گفت: رویکرد اصلی طرح و برنامه ستاد عالی کانون های مساجد در سال آینده توجه ویژه به بانوان، خانواده و نوجوانان است، در این زمینه نیازمند جلب مشارکت فکری اندیشمندان و صاحب نظران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که 9 کانون فرهنگی هنری در شهر سردرود فعالیت دارد، تصریح کرد: این شهر به دلیل قدمت دیرینه در فعالیت های مهدوی و برگزاری جشن های باشکوه نیمه شعبان، به "جمکران آذربایجان" مشهور است و ظرفیت مهمی در عرصه فرهنگی داراست.

هادی نیا با بیان این‌که شهر سردرود به عنوان نامزد شهر خلاق فرهنگی در استان آذربایجان‌شرقی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده است، افزود: در این میان نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سردرود در تعالی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی منطقه بسیار قابل توجه است.

گفتنی است، در ادامه این نشست صمیمی که با حضور رییس شورای اسلامی سردرود نیز همراه بود، مدیران مسؤول هر یک از کانون های فرهنگی هنری این شهر به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی؛ از امام جمعه سردرود، رییس شورای اسلامی شهر و مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری سردرود تجلیل بعمل آمد.

 
کد خبر 769835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha