نقش کانون های مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اساسی است

حجت الاسلام جلیلی گفت: نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق مطالبات طرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام جلیلی جلیلی، امام جمعه سردرود شب گذشته در دیدار کارکنان دبیرخانه استانی و مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر سردرود که به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: فعالیت کانون فرهنگی هنری در هر مسجدی ضروری است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد در راستای وحدت و همگرایی میان متولیان امور مساجد حرکت می کنند، افزود: شهر سردرود به دلیل  ظرفیت های فرهنگی، دینی و مذهبی، نیازمند توجه مضاعف است، امیدوارم با راه اندازی مجمع کنون های مساجد این شهر و انتخاب دبیر بتوانیم در پیگیری و تسهیل امور مربوط به این مراکز گام برداریم.

حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده است، اظهار داشت: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند، از سوی دیگر مشاهده می کنیم که مخاطبان مهم کانون های مساجد نیز جوانان هستند، با این حساب نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق مطالبات طرح شده در این بیانیه بسیار مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: همه اعتقاد داریم که کار فرهنگی در درازمدت نتیجه می‌دهد، اما اگر در این پروسه از نیروهای جوان، خلاق و اندیشمند بهره‌مند شویم؛ نتایج مورد انتظار در کمترین زمان ممکن حاصل خواهد شد.

همچنین آرزو مبصر، رییس شورای اسلامی سردرود در سخنانی با اشاره به بازدیدهای متعدد خود از کانون های فرهنگی هنری این شهر اظهار داشت: خوشبختانه شاهد فعالیت‌هایی ارزشمند از سوی این مراکز هستیم و قطعا باید چنین برنامه‌هایی مورد حمایت حداکثری قرار گیرند.

وی با بیان این‌که شهرداری و شورای سردرود تا حد توان از برنامه‌ها و فعالیت های کانون های مساجد این شهر حمایت خواهد کرد، افزود: اعتقاد داریم؛ فرهنگ زیربنای توسعه کشور است، اگر فرهنگ مورد غفلت قرار گیرد، سخن از توسعه و تعالی نامفهوم بوده و تحقق نخواهد یافت.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست صمیمی که با حضور رییس شورای اسلامی سردرود نیز همراه بود، مدیران مسؤول هر یک از کانون های فرهنگی هنری این شهر به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی؛ از امام جمعه سردرود، رییس شورای اسلامی شهر و مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری سردرود تجلیل بعمل آمد.

 

 

کد خبر 769839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha