کانون های مساجد در تربیت نسل خلاق و فعال فرهنگی اثرگذار هستند

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با ایجاد فضاهای جدید و جذاب؛ در تربیت نسلی خلاق، پویا، فعال در عرصه های فرهنگی و انقلابی اقدامات اساسی و زیربنایی نیز داشته باشند.

سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که در آستانه فرا رسیدن 18 اسفند؛ سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ترتیب یافت، اظهار داشت: اگر کانون ها دچار روزمرگی و تکرار مکررات شوند، جاذبه خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: اگر کانون ها در عرصه های فرهنگی و هنری پویا و فعال باشند، می توانند زمینه های لازم را برای جذب مخاطبان به ویژه قشر نوجوان و جوان به مسجد فراهم کنند و این ظرفیت، ظرفیتی ستودنی است.

بلاغی با اشاره به نقش کانون های مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح فرمودند که قدم نهادن انقلاب به دوران بعد از 40 سالگی، بحث تمدن سازی در جهان اسلام و ارائه الگوی جامعه اسلامی در دنیای امروز است.

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان ین‌که اگر بتوانیم حقایق و زیبایی های اسلام را به دنیا معرفی کنیم، می توانیم در گام دوم انقلاب قدم های شایسته و بایسته را برداریم، تصریح کرد: کانون های مساجد می توانند در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر نقش آفرین باشند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با ایجاد فضاهای جدید و جذاب؛ در تربیت نسلی خلاق، پویا، فعال در عرصه های فرهنگی و انقلابی اقدامات اساسی و زیربنایی نیز داشته باشند.

بلاغی تصریح کرد: باید از ظرفیت جوانان مسجدی و فعال در کانون های فرهنگی هنری در عرصه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده شود، به عبارت دیگر کانون ها با رویکرد استفاده از ظرفیت جوانان مسجدی می توانند در مسیر احیای فرهنگ انقلابی و بیانیه گام دوم انقلاب اثرگذار باشند.

کد خبر 771742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha