برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را برطرف کند

حجت الاسلام عالی گفت: رهبر انقلاب با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور، هشدار داده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «مهدی عالی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حکم انتصاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رییس جدید قوه قضائیه اظهار داشت: این انتخاب، یک گزینه صحیح و بجا از سوی رهبر معظم انقلاب بود، چراکه برای اولین بار فردی از بدنه خود قوه قضائیه برای ریاست قوه قضائیه معرفی شد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سابقه درخشان آیت الله رئیسی در قوه قضائیه گفت: امیدواریم حضور این عالم متعهد در راستای تحول گام دوم انقلاب و عدالت‌محوری و تحقق اصول بنیادین نظام قدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست رییس جمهور آمریکا برای بازگرداندن تحریم های موشکی علیه ایران از سوی شورای امنیت اظهار داشت: نباید امیدوار به همراهی اروپا در جریان مقابله با آمریکا باشیم، از قدیم گفته‌اند که سگ زرد برادر شغال است.

حجت الاسلام عالی افزود: اروپا اگر بتواند و امکانش را داشته باشد، از آمریکا نیز رفتار بدتری نسبت به ایران خواهد داشت؛ از این رو باید به فکر بهره‌مندی از ظرفیت‌های درونی کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باشیم، نگاه به بیرون و عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی در تعارض با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیأت دولت اظهار داشت: رهبر انقلاب با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور، هشدار داده بودند که برجام و بسته اروپایی نمی تواند منافع کشور را تأمین کند.

وی با اشاره به این‌که بی‌توجهی به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی منجر به بروز مشکلات عدیده در بخش های مختلف کشور شده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت حجت را بر همه تمام کرده و فرمودند که کار را در محدوده‌ مقدورات کشور با جدّیّت دنبال کنید .و منتظر این و آن نباشید.

این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را برطرف کند، تصریح کرد: نتیجه این شده است که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، حالا هم که بسته‌ اروپایی مطرح شده است؛ مردم نباید نسبت به بسته‌ اروپایی شرطی شوند، دولتمردان نباید بهبود اقتصاد را به چیزی که از اختیار کشور گره بزنند.

حجت الاسلام عالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اسفند ماه یادآور عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس است، گفت: طبق گفته‌های سردار سلیمانی رفتار فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از نوع هدایت نبود بلکه از نوع امامت بود چراکه خودشان پیشرو بوده و نیرو پشت سر آنها حرکت می‌کرد.

وی در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری و خیرخواهانه مردم در جشن نیکوکاری اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی برای تجلی حس نوعدوستی در کشور است؛ امام محمدباقر(ع) فرموده‌اند که همه در قبال اقوام و همسایه نیازمند مسؤولیت داریم؛ رسول گرامی اسلام(ص) نیز فرمودند؛ بهترین مردم افرادی هستند که به مردم خیر بیشتری دارند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به بیکاری‌ها و تعطیلی برخی از کارگاه ها و کارخانه‌های تولیدی استان اشاره کرد و گفت: از شهردار می خواهیم تا در این چند روز برخوردی با دستفروشان نداشته باشند چراکه آنها نیازمند هستند و اگر نیاز نداشتند دست به دستفروشی نمی‌زدند پس مراعات همه را در آخرین‌ روزهای سال بکنیم.

وی تصریح کرد: هیچ مأمور شهرداری حق برخورد فیزیکی با فردی را ندارد و نمی تواند تصرف اموال داشته باشد، اگر چنین اتفاقی رخ دهد از دادستان و قوه قضائیه خواهشمندیم تا رسیدگی کند. از شهردار نیز می‌خواهیم تا به ماموران خود دستور دهد تا رفتاری صحیح و قانونی با افرادی که سدمعبر می کنند، داشته باشند.

کد خبر 771719

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha