طرح قرآنی ۱۴۵۲ در کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به برگزاری طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: این طرح در 101 کانون شهری و روستایی در تمامی نقاط آذربایجان‌شرقی اجرایی شد.

وی با بیان این‌که 119 کلاس آموزشی با شرکت 2284 قرآن‌آموز در قالب این طرح برگزار شده است، خاطرنشان کرد: 977 خواهر و 1307 برادر بعنوان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در این طرح حضور دارند که قرار است در نهایت از برگزیدگان تجلیل بعمل آید.

محمدپور با اشاره به این‌که طرح همزمان با فصل تابستان آغاز و تا 12 اسفند ادامه داشت، افزود: طرح قرآنی 1452؛ طرحی چند رسانه ای است که نام نویسی از راه‌های مختلف مکتوب،​ دیداری، ​شنیداری و فضای مجازی صورت می گیرد ضمن اینکه در شبکه قرآن و معارف سیما، سایت جداگانه ای برای طرح بشارت 1452 وجود داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 39 کانون روستایی نیز مجری طرح بشارت 1452 بودند، افزود: این طرح با محوریت جزء 30 قرآن کریم در سه فصل جداگانه با هدف حفظ و ترویج مفاهیم قرآن در جامعه اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه سه فصله بودن این طرح در دوره زمانی تابستان، ​پائیز و زمستان موجب مشارکت بهتر شد، افزود:  ارتباط مخاطبان به وی‍ژه نوجوانان و جوانان در این طرح و در فصل تابستان قابل توجه بود و با ادامه این طرح با آغاز سال تحصیلی از طریق فضای آموزشی شاهد توسعه فرهنگ قرآنی در میان نسل آینده‌ساز جامعه بودیم.

محمدپور افزود: این طرح یکی از راه های تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بود و در ادامه، بانک اطلاعاتی جامع و کاملی برای حافظان قرآن کریم حاصل خواهد شد و آغاز راه برای ورود به حفظ کل قرآن از طریق حفظ جزء ​سی ام باز خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: این طرح از ۱۱ سال پیش با عنوان ۱۴۴۱ آغاز شد و منظور از «بشارت ۱۴۵۲» این است که ۱۴۵۲ سال از نزول قرآن کریم تا به امسال گذشته است.

کد خبر 772775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha