تجمع بزرگ گرامیداشت 9دی در استان مرکزی برگزار می شود

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری تجمع بزرگ مردم ولایتمدار و انقلابی این استان در مساجد جامع و مصلاها به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی خبرداد.

حجت الاسلام عباس هاشمی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی ماه برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی در سطح استان پیش بینی شده است، گفت: یکی از این ویژه برنامه ها تجمع بزرگ مردم استان است که این تجمع همراه با سخنرانی و قرائت دعای پر فیض کمیل در شامگاه پنج شنبه نهم دی ماه به منظور گرامیداشت حماسه ماندگار این روز بزرگ با همکاری نیروهای بسیج، هیئت های مذهبی، روحانیان و دانشگاهیان، اصناف و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.


وی نهم دی را یادآور حماسه ماندگار و با شکوه مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در دفاع از ارزش ها و آرمان های امام راحل(ره) و رهبری دانست و افزود: حضور میلیونی مردم مسلمان در تظاهرات 9 دی سال گذشته، در واکنش به حرمت شکنی عاشورا، حماسه ای بی نظیر در طول سه دهه تاریخ انقلاب بود که بصیرت، ولایتمداری و غیرت دینی و انقلابی ملت آگاه ایران را نشان داد.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تظاهرات 9 دی در سراسر جهان و تاریخ انقلاب اسلامی را بی سابقه و بی نظیر عنوان کرد و گفت: چنین راهپیمایی حماسی با توجه به مدت زمان کوتاه اهانت فنته گران و اغتشاشگران به مقدسات تا برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان، تنها از عهده مردم انقلابی ایران اسلامی بر می آید و نمونه آن در هیچ کجای جهان دیده نمی شود.


وی با بیان اینکه در هفته بصیرت از سوم تا نهم دی ماه برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در سطح استان در حال اجرا است، افزود: طی این هفته 10 نمایشگاه عکس با عنوان میثاق با ولایت در شهرستان های مختلف استان برپا شده و برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.


حجت الاسلام هاشمی در ادامه از برگزاری مراسم شب شعر حماسه حضور با هدف پرداختن به اهمیت نقش رهبری، بصیرت افزایی و حضور آگاهانه مردم در حماسه نهم دی خبرداد و گفت: به صدا در آمدن زنگ بصیرت در مدارس در صبح روز نهم دی ماه نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.


وی برگزاری نشست های گفتمان دینی را از دیگر برنامه های هفته بصیرت در استان عنوان کرد و افزود: برنامه های هفته بصیرت با محوریت تشریح نقش ولایت فقیه در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه به لایه های عمیق تر پیدایش و ظهور حماسه نهم دی، تاکید بر نقش بصیرت افزایی و روحیه ولایتمداری مردم به ویژه نسل جوان صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام هاشمی در پایان تهیه و توزیع ویژه برنامه های بصیرت، نامگذاری یکی از خیابان های شهرستان های مختلف به نام "9 دی"، تهیه و نصب بنر و پوستر، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، توزیع سه هزار عدد لوح فشرده با عنوان هشت سال دفاع مقدس در بین جوانان، هماهنگی با هیات های مذهبی و ائمه جمعه به منظور پرداختن به حماسه نهم دی و چاپ کتاب " میثاق با ولایت" را از دیگر برنامه های هفته بصیرت و حمایه نهم دی در استان عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 7765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha