طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم مراغه در حال اجرا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم چکان با اعتبار هفت میلیارد تومان و به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «فریدون مطهری» امروز در آیین غبارروبی امامزاده چکان مراغه اظهار داشت: طرح جامع توسعه این امامزاده با اعتبار هفت میلیارد تومان و به مساحت سه هزار و 200 مترمربع در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ادامه داد: فاز نخست این طرح اواسط سال 96 آغاز و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 30 درصد ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 14 فاز اجرا خواهد شد، گفت: تاکنون برای فاز نخست این طرح یک میلیارد تومان هزینه شده است که در طرح جامع توسعه این امامزاده فضاهای استراحتی، تفریحی، زیارتی و آموزشی گنجانده شده است.

مطهری افزود: طرح جامع توسعه این امامزاده شامل حوزه علمیه، درمانگاه، مجموعه فرهنگی و اداری، زائرسرا، کشتارگاه، سردخانه، صحن اصلی امامزاده، پارکینگ و همچنین شبستان است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی درآمدهای امامزده های شهرستان در خود شهرستان هزینه می شود، افزود: خیران و مردم شریف و حسینی شهرستان می توانند کمک های مردمی خود برای ساخت، تکمیل و توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان به شماره حساب 12893003135271 نزد تمامی بانک های ملی واریز کنند.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه؛ این شهرستان دارای 694 موقوفه شامل 237 موقوفه دارای رقبه، 377 مسجد، 80 حسینیه و یک هزار و 968 رقبه است. 

کد خبر 777752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha