افتخارم؛ گدایی برای سیل‌زدگان کشور است

پیرمرد سالخورده‌ای که پیش از این سال‌ها برای حمایت از مدافعان حرم فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، این روزها مسجد به مسجد برای جمع‌آوری کمک های مردمی به سیل‌زدگان دوره‌گردی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حاج اصغر آقاجانی، پیرمرد خوش‌سیما و بذله‌گوی 65 ساله است که در اغلب مساجد تبریز برای نمازگزاران آشناست، این روزها مسجد به مسجد برای جمع‌آوری کمک های مردمی به سیل‌زدگان مناطق شمال، غرب و جنوب غرب کشور دوره‌گردی می کند.

حاج اصغر که پیش از این در دوران دفاع مقدس سابقه حضور در مناطق عملیاتی و جنگی داشته و سال‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی با ستاد پشتیبانی مدافعان حرم آذربایجان‌شرقی همکاری کرده است؛ از ابتدای سال جاری با شنیدن خبر ناگوار سیل در استان گلستان و دیگر استان‌های غرب کشور؛ عزم خود را جزم کرده و شب و روزش را به هم دوخته تا کمک‌های مردم تبریز را به حادثه‌دیدگان برساند.

به همین بهانه سراغ این پیرمرد خوش‌صحبت رفتیم تا جویای حال و احوال این روزهایش شویم، حاج اصغر می‌گوید؛ افتخارم گدایی برای سیل‌زدگان کشور است، از زمانی که خبر سیل را شنیدم خواب از سرم پریده و با نهادهای مختلف از جمله سپاه ناحیه غدیر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت وارد همکاری شدم.

روش کار من حضور در هر مسجد با هماهنگی نهادهای متولی است؛ به گونه ای کمک های نقدی نمازگزاران را جمع‌آوری کرده و طی فیش بانکی و رسمی به حساب اعلام شده از سوی سپاه و بسیج واریز می کنم؛ رونوشت فیش واریزی را نیز به نهادهای مختلف از جمله هیأت امنای همان مسجد ارایه می کنم.

وی با بیان این‌که از 17 فروردین تا به امروز در 10 مسجد حضور داشته و توانسته 13 میلیون تومان جمع‌آوری کند، گفت: حضور در مساجد حوزه عمار بسیج تبریز و ناحیه چهار اتحادیه انجمن اسلامی را ادامه خواهم داد و تا جایی که توان داشته باشم برای جمع‌آوری کمک های اهدایی اهالی مساجد تبریز اهتمام خواهم داشت.

حاج اصغر آقاجانی برای حضور در تمامی مساجد با پای پیاده طی طریق می کند و از آن جایی که مورد وثوق اهالی مسجد است، همواره با استقبال مردم مواجه می شود. او طی همین 5 روز توانسته علاوه بر کمک های نقدی، اقلامی از جمله پتو، روغن، لوازم شوینده و بهداشتی، البسه، کفش، چادر، برنج، نان، قند، چای و ... به ارزش بیش از 10 میلیون تومان نیز جمع آوری کند.

امثال چنین افرادی این روزها در تبریز و آذربایجان خود را در کنار سیل‌زدگان می بینند و غم آنان را غم خود می دانند، به راستی که سیره و سلوک انسان های راستین این‌گونه بوده و است.

کد خبر 779646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha