مرقد بی بی حکیمه نماد راستین دفاع از ارزش ها و پاسدار حریم ولایت است

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد، حضرت بی بی حکیمه(س) را آیینه تمام نمای عالی ترین جلوه های اخلاق و کرامات دانست و اظهار داشت: مرقد بی بی حکیمه نماد راستینی از دفاع از ارزش ها و پاسداری از حریم مقدس ولایت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت ‌الاسلام سید علی‌‌ صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد، امروز(5 آبان) در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، گفت: کرامات این بانوی بزرگوار به حدی است که هرساله تعداد زیادی از سراسر ایران و به ویژه از نقاط مختلف جنوب کشورهای حاشیه خلیج فارس برای زیارت مرقد مبارک امامزاده بی بی حکیمه(س) به این شهرستان سفر می کنند.

 

وی افزود: ائمه در دنیا منبع نعمت، برکت، حجت و وصل هستند و در آخرت قطعاً اگر اینها شفاعت نکنند ما دچار مشکل خواهیم شد، لذا در بعد فرهنگی بزرگ ترین کار فرهنگی در پرتو عنایات این بزرگواران انجام می شود.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم، تصریح کرد: حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه دختر امام موسی کاظم(ع)، بعد از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس، حضرت معصومه(س) در قم و حضرت شاه ‌چراغ(ع) در شیراز، چهارمین جایگاه معنوی در کشور است.

 

وی در ادامه وجود مقدس این حرم مطهر در گچساران را باعث آبرو و عزت استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور دانست و بیان کرد: این بارگاه مقدس در تعطیلات عید نوروز امسال محل زیارت بیش از یک میلیون زائر بود که علاوه بر مردم مؤمن این استان، زوار بی ‌شماری از استان ‌های جنوبی و کشورهای همسایه خلیج فارس نیز در میان آنها بودند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: برای خدمات رسانی بیشتر به زائرین این حرم مطهر لازم است از سوی مسئولان عالی استانی و این شهرستان تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.

 

وی توسعه فضاهای اطراف برای استقرار زائرین، تکمیل و زیباسازی حرم، ایجاد و توسعه بیشتر فضای پارکینگ و سرویس‌ های بهداشتی، اسقرار مرکز بهداشتی و درمانی و توسعه راه‌ های منتهی به این حرم را بسیار ضروری دانست.

 

وی از استاندار این استان خواست تا با برگزاری یکی از جلسات شورای اداری در محل حرم مطهر امام ‌زاده بی ‌بی حکیمه (س) از نزدیک مشکلات این بقعه متبرکه مورد رسیدگی قرار گیرد.
 

موسوی‌ اعظم، اضافه کرد: این استان به ‌لحاظ قرار داشتن 360 بارگاه امام زاده در آن، دارای چشمه کرامت و معنویت است و در این خصوص استانی منحصر به ‌فرد در میان استان‌ های کشور محسوب می ‌شود.

 

گفتنی است، بقعه متبرکه امام زاده بی‌بی حکیمه(س) در فاصله یک کیلومتری ضلع شمالی روستای بی ‌بی حکیمه(س) از توابع شهرستان گچساران(دوگنبدان)، حد فاصل شهر بندری گناوه به دوگنبدان در دامنه کوه زرد، میان تنگی عظیم و طویل در فاصله 100 کیلومتری شهر دوگنبدان قرار دارد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 78318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha