اقتصاد مبتنی بر نفت توان ایستادگی در برابر استکبار را ندارد

آیت الله اعرافی گفت: چرا باید اقتصاد ما با تحریم‌های ظالمانه نفتی متضرر شود، اقتصاد مبتنی بر نفت توان ایستادگی در برابر استکبار را ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، آیت الله «علیرضا اعرافی» در همایش فقه و گردشگری که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان این که کشور ایران از لحاظ غنای گردشگری، جزو 10 کشور اول دنیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: با وجود این ذخایر در رده بندی میزان توریسم، در جایگاه نود دنیا قراد دارد.

رییس حوزه‌های علمیه کشور، با تاکید بر اینکه، نباید هیچ عاملی مانع جذب توریست باشد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید نحوه جذب توریست در کنار حفظ سنت‌ها، عقاید و فرهنگ را مورد بررسی و پژوهش قرار دهند و خود نیز در اجرای آن سهیم باشند.

اعرافی توسعه گردشگری در کشورهای اسلامی را لازمه ایستادگی در برابر استکبار تلقی کرد و گفت: چرا باید اقتصاد ما با تحریم‌های ظالمانه نفتی متضرر شود، اقتصاد مبتنی بر نفت توان ایستادگی در برابر استکبار را ندارد.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی و به خصوص ایران، باید با توجه به صنایعی مانند صنعت گردشگری، چنان رونقی را ایجاد کنند که کشورهای اسلامی محل آمد و شد خیل انبوه توریست‌ها شده و استواری اقتصادی برای امت‌های اسلامی ایجاد کند، ضمن اینکه فرهنگ اسلامی در دنیا ترویج شود.

آیت الله اعرافی، بررسی فلسفه، اخلاق و حقوق گردشگری در کنار فقه را لازم دانست و ابراز داشت: اگر بحث گردشگری حلال، با نگاهی جامع بررسی شود، می‌تواند وسیله عزت جهان اسلام و غلبه بر مشکلات جهان اسلام شود.

رییس هیئت امنای جامعه المصطفی کشور، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با دارا بودن فرهنگ و تاریخی غنی، مستعد جذب توریست و تزریق فرهنگ متعالی اسلام است.

وی با پیشنهاد تدوین منظومه نظام آموزشی اسلامی به همت حوزویان و دانشگاهیان، اذعان داشت: برای توسعه روزافزون صنعت گردشگری باید تعصبات بی دلیل را کنار گذاشته و البته در کنار آن، برخی افراد که متعدند باید به هر نحوی توریست جذب کرد را نیز نادیده گرفت.

کد خبر 783824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha